سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام حذفی انگلیس؛

سفر شاگردان گواردیولا به سرزمین قوها/ اورتون- تاتنهام؛ تقابل اندیشه‌های مورینیو و آنچلوتی

دوره پنجم مسابقات فوتبال جام حذفی انگلیس امروز (چهارشنبه) با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دور پنجم یا مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی انگلیس (اف‌ای کاپ) (چهارشنبه) با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی‌ها منچسترسیتی در زمین سوانزی به میدان می‌رود و اورتون پذیرایی تاتنهام خواهد بود.

سوانزی - منچستر سیتی

از ساعت ۲۱ امشب منچستر سیتی در ورزشگاه لیبرتی مهمان تیم سوانزی خواهد بود.

با توجه به وضعیت فعلی در منچسترسیتی رقابت‌های لیگ، روی کاغذ می‌توان این بازی را دیداری آسان برای آبی پوشان منچستری پیش‌بینی کرد.

شاگردان گواردیولا در حال حاضر با ۵۰ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول لیگ جزیره قرار دارند و به نظر می‌رسد برای این بازی این مربی اسپانیایی به برخی از ستاره‌های خود استراحت بدهد. گرچه گواردیولا که تیمش به فینال جام اتحادیه انگلیس نیز راه یافته قطعاً مایل است که با کسب قهرمانی در هر سه تورنمنت (لیگ، حذفی و اتحادیه) سه گانه این فصل فوتبال انگلیس را از آن خود کند.

سیتی این روز‌ها در اوج آمادگی به سر می‌برد و در آخرین بازی خود در لیگ، لیورپول مدافع عنوان قهرمانی را در آنفیلد با نتیجه ۴-یک در هم کوبید، اما جام حذفی همیشه به جام شگفتی‌ها معروف بوده و بار‌ها اتفاق افتاده است که تیم‌های بزرگ به دست تیم‌هایی از لیگ پایین‌تر و حتی گمنام حذف شوند.

سوانزی که از تیم‌های حاضر در رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس است در این رقابت‌ها وضعیت خوبی دارد و با ۵۳ امتیاز از ۲۷ بازی در رتبه سوم جای گرفته و با یک بازی کمتر نسبت به تیم صدرنشین نوریچ فقط ۲ امتیاز کمتر از این تیم دارد و با این روند یکی از نامزد‌های اصلی صعود به لیگ برتر است؛ بنابراین این تیم می‌تواند برای شاگردان گواردیولا حریف خطرناکی باشد و سیتیزن‌ها نباید این تیم را دست کم بگیرند.

سیتی اولین حریف لیگ برتری سوانزی در رقابت‌های این فصل جام حذفی محسوب می‌شود، "قوها" (لقب سوانزی) در دور چهارم ناتینگهام فارست را حذف کردند.

نکات آماری

  • آخرین بازی مدافع عنوان قهرمانی با سوانزی ماه مارس سال ۲۰۱۹ در جام حذفی بود که موفق شد این تیم را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد.
  • منچسترسیتی از ۱۴ بازی با سوانزی در همه رقابت‌ها در ۱۲ بازی به پیروزی رسیده و ۲ دیدار آن‌ها هم به تساوی انجامیده است.
  • سوانزی در ۳ فصل گذشته ۲ بار به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته، اما از سال ۱۹۶۴ به بعد هرگز نتوانسته است به جمع ۸ تیم برتر راه یابد.
  • منچسترسیتی از ۲۱ بازی در جام حذفی با مربیگری پپ گواردیولا در ۱۸ مسابقه به پیروزی رسیده است. در دوران گواردیولا سیتیزن‌ها در جام حذفی با به ثمر رساندن ۶۵ گل بیشترین آمار گلزنی را داشته اند.
  • سوانزی در ۷ بازی گذشته خود برابر حریفان لیگ برتری، در جام حذفی شکست خورده است.

اورتون - تاتنهام

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه اورتون در ورزشگاه گودیسون پارک میزبان تاتنهام خواهد بود. این ۲ تیم در رقابت‌های لیگ برتر نیز برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر جزیره رقابت تنگاتنگی با هم دارند.

اورتون در این فصل زیر نظر کارلو آنچلوتی فراتر از حد انتظار نتیجه گرفته است و در حالی که فصل گذشته را با حضور در رتبه دوازدهم به پایان رساند، در حال حاضر با ۳۷ امتیاز از ۲۱ بازی در رتبه هفتم قرار دارد و به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا است.
تیم تاتنهام نیز با هدایت ژوزه مورینیو با ۳۶ امتیاز از ۲۲ بازی در رتبه هشتم جای گرفته است.

هر ۲ تیم در این فصل فراز و نشیب‌هایی داشته اند و حتی در مقاطعی صدرنشین لیگ جزیره بودند، اما به تدریج و با از دست دادن امتیازات به رتبه‌های پایین‌تر سقوط کردند. حالا هدف اصلی آنچلوتی و مورینیو راهیابی به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است و در این میان گوشه چشمی هم به فتح یک جام دارند. البته تاتنهام با رسیدن به فینال جام اتحادیه فرصت کسب ۲ جام را دارد.

آنچلوتی و مورینیو از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به بعد هرگز نتوانسته اند با باشگاه‌های خود جامی به دست آورند.

گرچه هر ۲ مربی به اعتبار لیگ قهرمانان اروپا آگاهی دارند، اما راه میانبر و ساده‌تر برای رسیدن به رقابت‌های اروپایی را کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی می‌دانند؛ بنابراین این دیدار برای هر ۲ مربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این میان مورینیو بیشتر از آنچلوتی تحت فشار است، زیرا در حالی که در باشگاه اورتون پیشرفت‌هایی دیده می‌شود، تاتنهام در این فصل نتوانسته انتظارات هواداران خود را برآورده سازد و حالا باید در جام‌حذفی جبران مافات کند. هواداران تاتنهام که شاهد حضور تیمشان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بوده اند، شاید با قهرمانی در جام حذفی هم راضی نشوند و توقع قهرمانی در جام اتحادیه را نیز از آقای خاص داشته باشند.

نکات آماری

  • این ۲ تیم در مجموع ۱۸۰ بار به مصاف هم رفته اند که تاتنهام ۶۸ بار و اورتون ۵۶ بار پیروزی رسیده است.
  • این اولین دیدار تاتنهام و اورتون در جام حذفی از پس از نیمه نهایی فصل ۹۵-۱۹۹۴ است. آن بازی با پیروزی چهار بر یک تافی‌ها (لقب اورتون) به پایان رسید و آن‌ها همان فصل قهرمان جام حذفی شدند.
  • تازه‌ترین دیدار این ۲ تیم سال ۲۰۲۰ در رقابت‌های لیگ جزیره بود که آن بازی با پیروزی یک بر صفر اورتون به پایان رسید.
  • تاتنهام از دسامبر سال ۲۰۱۲ تاکنون در تمام رقابت‌ها ۲ بار پیاپی برابر اورتون شکست نخورده است.
  • در این بازی اورتون به دنبال آن است که برای اولین بار پس از فصل ۱۶-۲۰۱۵ به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس راه یابد. تافی‌ها در ۴ بازی گذشته در جام حذفی برابر رقبای لیگ برتری خود شکست خورده اند.
  • تاتنهام در ۱۵ مسابقه‌ای که در جام حذفی برابر رقبای لیگ برتری خود به میدان رفته در ۱۰ بازی شکست خورده و حذف شده است. آن‌ها فصل گذشته در این مرحله با شکست برابر نوریچ حذف شدند.

اورتون در آخرین بازی خود در لیگ جزیره در حالی که برابر منچستریونایتد تا ثانیه‌های آخر شکست خورده بود به تساوی ۳-۳ دست یافت و تاتنهام هم در آخرین بازی خود در لیگ جزیره ۲-صفر وست بروم را شکست داد، اما ژوزه مورینیو خوب می‌داند که حریف امشبش بسیار قدرتمندتر از وست بروم رده نوزدهمی است.

وضعیت مصدومان ۲ تیم

تاتنهام در این بازی سر خیو رگیلون، جیوانی لوسلسو و دله الی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، اما هری کین که روز یکشنبه به بازی برگشت ممکن است روی نیمکت بنشیند.

آنچلوتی نیز برای این بازی چند بازیکن خود به نام‌های ان‌کونکو، جردن پیکفورد و ژان فیلیپ گبامین را در اختیار نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.