سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی مطرح کرد؛

استقبال بالای پزشکان از نسخه نویسی الکترونیکی در برخی استان‌ها

جهانگیری گفت: استقبال پزشکان از نسخه نویسی الکترونیکی در برخی استان‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

محمد جهانگیری، معاون نظارت وبرنامه ریزی نظام پزشکی، نماینده تام الاختیار رئیس سازمان غذا و دارو و مدیر پروژه نسخه الکترونیک، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیکی با همراهی سازمان‌های بیمه گر،  نظام پزشکی و همچنین سازمان برنامه بودجه  راه اندازی شده است.

او افزود: استقبال پزشکان از نسخه نویسی الکترونیکی در برخی استان‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده است اما در کلانشهر‌هایی مانند تهران، مشهد و تبریز استقبال چندانی نشده است. 

جهانگیری بیان کرد: معمولا زیرساخت‌هایی مانند نبود آموزش، پوشش‌های بهینه بیمه‌ها و یکپارچگی ارائه خدمات در حوزه آزمایشگاهی، داروخانه ای، همچنین پاره کلینیک مانند تصویربرداری‌ها باید اتفاق بیفتد که تا به الان عملیاتی نشده است؛ این مشکلات در کلانشهر‌ها بیشتر مطرح  است. ما در حوزه‌های دیگری هم اقداماتی انجام داده ایم که  بخش های خصوصی با کمک متولیان در این مسئله  کمک  می‌کنند.  در این خصوص با همراهی بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح تفاهم نامه‌ای را امضا کرده ایم.

او تصریح کرد: پایلوتی در ۴ استان کشور برای پوشش سطح یک، تفاهم نامه ای بین نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر که ما در آن جا پوشش درمان‌های سرپایی را داشته باشیم، امضا شده است. سامانه‌های طراحی شده در حوزه خدمات در بخش‌های عمومی و خصوصی تقریبا آماده دریافت نسخه الکترونیک هستند؛ سازمان نظام پزشکی هم در حوزه نسخه الکترونیک اقدامات خوبی را انجام داده است.

جهانگیری گفت: در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی در استان های کردستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و خراسان اتفاق‌های خوبی صورت گرفته است. این ۵ استان پایگاه‌های خوبی برای تکمیل کردن  موضوع نسخه نویسی الکترونیکی هستند. خیلی از استان‌های دیگر هم در حال بررسی هستند، البته کمی سخت خواهد بود اما حتما همه استان‌ها از عهده این موضوع بر می‌آیند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.