سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: ترامپ تاکنون درخواستی برای دسترسی به اطلاعات محرمانه نداشته است

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور سابق آمریکا تاکنون برای دریافت گزارش‌های اطلاعاتی درخواست نداده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید می‌گوید رئیس جمهور سابق آمریکا تاکنون برای دریافت گزارش‌های اطلاعاتی درخواست نداده است.

جن ساکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید اعلام کرد مقامات اطلاعاتی درمورد دریافت گزارش‌های اطلاعاتی از سوی دونالد ترامپ، تصمیم گیری خواهند کرد.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به دغدغه‌های جو بایدن در این باره اشاره کرد و گفت او نگران دسترسی رئیس جمهور سابق به اطلاعات حساس بود، با این حال به تیم اطلاعاتی خود اعتماد عمیقی دارد تا هر زمان رئیس جمهور سابق درخواست داشت در این باره تصمیم گیری کند. ساکی افزود در حال حاضر امکان ارائه گزارش اطلاعاتی به دونالد ترامپ وجود ندارد، اما اگر در این باره درخواست کند، تصمیم گیری را به تیم اطلاعاتی خواهیم سپرد.

به نظر می‌رسد هدف سخنگوی کاخ سفید از این اظهارات این بود که شفاف سازد بایدن در مورد دسترسی ترامپ به گزارش‌های اطلاعاتی تصمیم گیرنده نیست. هفته گذشته ساکی طی بیانیه‌ای با اشاره به نگرانی بایدن از تداوم دسترسی رئیس جمهور سابق آمریکا، از قطع دسترسی‌های وی به گزارش‌های اطلاعاتی خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ای گفت دونالد ترامپ به دلیل سوء رفتار‌های خود مرتبط با حادثه حمله به کنگره نمی‌تواند شایسته دسترسی به محتوای جلسات اطلاعاتی آمریکا باشد. بایدن بزرگترین هراس خود در صورت ادامه دسترسی ترامپ به اطلاعات محرمانه آمریکا را با توسل به نظریه تهدید وجودی بودن رئیس جمهور سابق آمریکا تفسیر کرد و خطر او برای امنیت اطلاعاتی آمریکا را بار دیگر متذکر شد.

طبق عرف، رؤسای جمهور آمریکا حتی پس از پایان دوران خدمتشان، اجازه دریافت گزارش‌های اطلاعاتی را دارند با این حال دموکرات‌ها و حتی برخی از مقامات سابق دولت ترامپ هشدار داده اند که نمی‌توان در خصوص اسرار امنیت ملی به رئیس جمهور سابق اعتماد کرد، زیرا اعتقاد بر این است که وی پتانسیل افشای اطلاعات حساس یا سودآوری از آن‌ها را دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.