سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بازرسی کشور:

بستر‌های فساد باید با کمک قوه مجریه و قوه مقننه از بین رود

رئیس سازمان بازرسی کشور در جلسه شورای قضایی استان گلستان گفت: یکی از اهداف انقلاب ایجاد عدالت است که مصداق بارز آن مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کشور افزود: امروز رویکرد قوه قضاییه مبارزه جدی و مستمر با فساد هست و همان طور که رئیس قوه قضاییه هم بار‌ها تاکید کردند از حاشیه سازی‌ها هراس نداریم، زیرا یکی از راه‌های برقراری عدالت، مبارزه با فساد است.

او ادامه داد: یکی از راه‌های مبارزه با فساد از بین بردن بستر‌های فساد است که بخشی از آن متوجه قوه مجریه و مقننه است که هم در اجرا و هم در بخش قانون گذاری برای از بین بردن بستر‌های فساد تلاش کنند.

او افزود: ورود دستگاه قضایی در بخش حقوق عامه، مبارزه با فساد و کمک به واحد‌های تولیدی، مورد اقبال مردم هم هست.

رئیس سازمان بازرسی کشور در بخش دیگری با بیان این که رویکرد جدید این سازمان در سال اینده برنامه ریزی بر اساس نظام مسئله محور است گفت: در این رویکرد بر مسائل اصلی کشور و در استان‌ها هم به تناسب مسائل آن‌ها بر بررسی و آسیب شناسی و ارائه راهکار اساسی بر حل مسئل اساسی کشور تمرکز خواهد شد.

حجت الاسلام درویشیان، پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها را دومین رویکرد سازمان بازرسی به ویژه در دوره تحول اعلام کرد و گفت: این ماموریت مشترک ما و دادستانی هاست و در حوزه‌های مهم مانند مسکن، آلودگی هوا و سیل ورود می‌کنیم که برای نمونه درمورد سیل خوزستان تاکنون نیز از ۲۷ نفر اخذ توضیح کرده‌ایم و ۱۴ نفر در مرحله اخذ دفاع هستند.

او در ادامه سخنان خود با بیان این که گلستان از استان‌های موفق کشور در زمینه مبارزه با فساد است گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین دادگستری و سازمان بازرسی و دیگر اعضای شورای قضایی استان وجود دارد که این موفقیت‌ها نیز در نتیجه همین هماهنگی است.

رئیس سازمان بازرسی کشور شب گذشته وارد استان شد. دیدار با تولیدکنندگان، شرکت در جلسه شورای قضایی استان، بازدید از چند واحد تولیدی از برنامه‌های سفر وی به گلستان است.
 
انتهای پیام/فا/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.