سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۵۰۰ ویال واکسن تقلبی آنتروتوکسمی

۵۰۰ ویال واکسن آنتروتوکسمی توزیع خارج از شبکه مجاز و تقلبی در استان کرمانشاه کشف شد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رئیس اداره دارو درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده و انتقال تعدادی واکسن توسط اتوبوس‌های بین شهری به ترمینال اتوبوسرانی شهید کاویانی کرمانشاه، سریعا تیمی از کارشناسان دارویی دامپزشکی شهرستان کرمانشاه به همراه نیروی‌های انتظامی در محل ترمینال شهید کاویانی حضور یافتند.

او گفت: در بازرسی از اتوبوس مورد نظر تعداد ۵۰۰ ویال واکسن آنتروتوکسمی (۲۵۰ سی سی) با عنوان توزیع خارج از شبکه مجاز با اخذ دستور قضایی ضبط شد که پس از بررسی‌های کارشناسی و به دلیل شباهت زیاد لیبل‌ها و محلول موجود در ویال‌ها به نمونه‌های تولید داخل، ضمن استعلام از تولید کننده اعلام شد که واکسن‌ها تقلبی هستند با اقدامات کارشناسی  منشاء تحویل واکسن‌ها در استان کرمانشاه شناسایی و اقدامات کارشناسی جهت ارسال پرونده به مراجع قضایی در دست اقدام است.

 صیاد غلامی به دامداران و مرتبطین با صنعت دامپروری توصیه کرد به منظور تهیه واکسن و انجام واکسیناسیون دام‌ها حتما به مراکز مایه کوبی مجاز مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ و یا تلفن ۱۵۱۲ گزارش کنند.

امحاء بهداشتی بیش از ۳ تن فرآورده خام دامی آلوده با دستور مقام قضایی در کرمانشاه

 تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: براساس گزارشات مردمی مبنی بر ورود و خروج محموله‌های گوشت و آلایش دامی از یک واحد آپارتمان به اطلاعات نیروی انتظامی و ارجاع گزارش به اداره دامپزشکی شهرستان، اکیپ این اداره با همراهی نیروی انتظامی به محل مراجعه و در بازرسی مشخص شد یک واحد سردخانه ۵ تنی غیرمجاز در پارکینگ آپارتمان قرار گرفته بود.

کرمیان افزود: طی بازدید از این سردخانه حدود ۳ تن فرآورده خام دامی (گوشت، دل و جگر، کله و پاچه ) آلوده با منشاء نامشخص از محل کشف و با دستور مقام قضایی به طریقه کاملا بهداشتی در کوره لاشه سوز کشتارگاه دام امحاشد و پرونده قضایی برای چهار نفر در این زمینه تشکیل شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از شهروندان خواست از خرید گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز خود از مراکز غیر مجاز جداً خودداری کنند و در هنگام خرید گوشت قرمز حتماً به لیبل و مهر نظارتی دامپزشکی و همچنین تاریخ انقضای مندرج در لیبل متصل به لاشه توجه کنند؛ همچنین در مورد گوشت مرغ نیز تاریخ تولید، انقضای و دمای نگهداری فرآورده را مورد توجه قرار دهند.

او در به نظارت‌های بهداشتی از مراکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در این شهرستان نیز اشاره داشت و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام/ز

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.