سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها نظام حکومتی کشورشان را ناسالم می‌دانند

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که کشورشان از نظام حکومتی سالم و مناسب برخوردار نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند که نظامی حکومتی کشورشان نامناسب و ناسالم است و به اصلاحات زیادی برای بهبود نیاز دارد.

نتایج برگرفته از نظرسنجی جدید دانشگاه مونموث حاکی از آن است که ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که نظام حکومتی این کشور «چندان سالم» نیست و به تغییراتی جهت بهبود نیاز دارد. با این حال اعتقاد ۲۲ درصد بر این است که نظام حکومتی آمریکا «اصلا سالم» نیست و تغییرات قابل توجه را می‌طلبد. نتایج به دست آمده از نظرسنجی فعلی نشان می‌دهد این ارقام نسبت به نظرسنجی مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین بررسی نتایج این نظرسنجی نشان داد که درصد کلی افرادی که به ناسالم بودن نظام حکومتی آمریکا معتقدند از سال ۱۹۸۰ که این سوال برای اولین بار در یک نظرسنجی طرح شد، رشد چشمگیر ۱۸ درصدی را شاهد بوده است.

در بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی آمده است ۵۸ درصد جمهوری خواهان، ۵۵ درصد از دموکرات‌ها و ۵۴ درصد از رای دهندگان مستقل بر این باورند که نظام حکومتی آمریکا از پایداری و ثبات کافی برخوردار نیست. ۴۵ درصد از آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند حس می‌کنند سبک زندگی آمریکایی در معرض تهدید است.

نظرسنجی دانشگاه مونموث از ۲۱ تا ۲۴ ژانویه با مشارکت ۸۰۹ آمریکایی انجام شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.