سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برق ۸ روستا را روشن کرد/ حجم بالای بدهی مشترکین چالش شرکت برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: امسال ۸ روستای استان از نعمت برق بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آرش نواب در دیدار آیت الله ناصری، امام جمعه یزد که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، ضمن اعلام بهره مندی تمامی روستا‌های بالای ده خانوار از نعمت برق گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۵روستا و در سال ۹۹ تعداد ۸ روستا از نعمت برق بهره‌مند شدند که با این افتتاح‌ها در مجموع ۴۰۳ خانوار دیگر یزدی برق دارشده و در مجموع۷۲/۹۹ درصد خانوار‌های روستایی استان به برق دسترسی دارند.

او با بیان اینکه حدود ۱۹هزار و۶۰۰ کیلومتر طول شبکه برق استان یزد است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ هزارکیلومتر ازاین مقدارسهم شبکه فشار متوسط و حدود ۸ هزار و۶۰۰کیلومتر آن سهم شبکه فشار ضعیف است.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۹۸ میزان فروش انرژی برق در استان ۴میلیون و۸۲۸کیلووات ساعت بوده اظهار داشت: سهم صنایع از این میزان مصرف انرژی حدود ۵۴ درصد بوده است که این میزان در سال ۹۱ حدود ۴۶ درصد بوده که نشان از فعال بودن و رونق صنایع استان یزد علیرغم تمام تبلیغات رسانه‌های معاند مبنی بر غیرفعال بودن واحد‌های تولیدی است.

نواب بزرگترین چالش پیش روی شرکت توزیع برق استان یزد را حجم بالای بدهی مشترکین ذکر و خاطرنشان کرد: مجموع بدهی مشترکین این شرکت در بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان است که از این میزان ۵۴ میلیارد تومان سهم صنایع استان بوده که در صورت پرداخت آن، بودجه لازم برای اجرای بسیاری از پروژه‌ها و برنامه‌های پیش روی این شرکت فراهم  می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری این شرکت در دهه فجر نیز اظهار داشت: در این ایام الله کار برق رسانی به ۸روستا، توسعه و احداث شبکه در۱۵شهر و۱۰ روستا، اصلاح وبهینه سازی شبکه‌های ۱۷شهر و۱۲روستا و همچنین تامین روشنایی ۱۲شهر و۲۰روستا با اعتبار بالای ۵۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

انتهای پیام/و

برچسب ها: برق رسانی ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.