سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۱۹۰ هزار تن مرکبات از باغ های گیلان

باغداران گیلانی امسال ۱۹۰ هزار تن مرکبات برداشت و روانه بازار کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید علی موسوی ، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان برداشت مرکبات در استان خبر داد و گفت: باغداران گیلانی امسال ۱۹۰ هزار تن مرکبات به ارزش ١٠ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از باغ‌های استان برداشت  و روانه بازار کرده اند.

او  با بیان اینکه مرکبات گیلان امسال ۱۰ درصد بیشترمدت مشابه پارسال است، افزود: ۹۰ درصد ارقام مرکبات باغ‌های گیلان پرتقال از نوع تامسون خونی و محلی، ۵ درصد نارنگی و بقیه نیز سایر مرکبات شامل نارنج، گریپ فروت، دارابی، بالنگ و لیمو است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۱ هزار و ۱۶۳ هکتار از زمین‌های استان به باغ مرکبات اختصاص دارد و ۲۶ هزار بهره بردار در این حوزه فعالیت می‌کنند.

موسوی افزود: بیشترین باغ‌های مرکبات استان گیلان در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود است.

او به باغداران توصیه کرد تا بعد از برداشت محصول در زمینه تغذیه باغات و مبارزه با آفات مرکبات به مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان  تصریح کرد: برداشت مرکبات از اواخر آبان در گیلان آغاز می‌شود و تا اواخر بهمن ادامه دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.