سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحث برانگیزترین پایان‌بندی‌ها در فیلم‌های سینمایی

پایان تعدادی از فیلم‌های سینمایی به اندازه‌ای بحث برانگیز می‌شوند که تا مدت‌ها ذهن مخاطب را درگیر خود می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نقل قولی وجود دارد که می‌گوید شما همیشه می‌توانید تعدادی از مردم را راضی کنید اما هرگز نمی‌توانید  همه افراد را همیشه راضی نگه دارید. این نقل قول برای پایان بندی فیلم‌ها کاربرد زیادی دارد. تاریخ هالیوود پر از فیلم‌هایی با پایان بندی‌های شوکه کننده است که مخاطبان را سردرگم و سینمارو‌ها را دیوانه می‌کند.

پایان بندی مهمترین بخش یک فیلم سینمایی است؛ چرا که داستان در پایان بندی تکمیل می‌شود و احساس نهایی فیلم قبل از آنکه مخاطب سینما را ترک کند، در یاد او باقی خواهد ماند. در طول دهه‌ها فیلم‌های زیادی با پایان بندی‌های بحث برانگیز وجود داشته اند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

تلقین


سکانس پایانی «تلقین» بر روی شخصیتی که توسط لئوناردو دی کاپریو بازی می‌شود، متمرکز است. لحظه‌ای که او «توتم» خود را می‌چرخاند، اما از حرکت باز نمی‌ایستد تا نشان دهد او هنوز در عالم رویا گیر کرده است. مایکل کین بازیگر فیلم اعلام کرد که او در دنیای واقعی بوده است، اما جواب کریستوفر نولان فلسفی‌تر بود. او گفت که شخصیت فیلمش به این موضوع اهمیت نمی‌دهد و تمامی سطوح واقعیت، منطقی و قابل درک هستند.

یادگاری


این اولین فیلم نولان بود که ذهن عده زیادی را به خود درگیر کرد. داستان به صورت رو به عقب و رو به جلو حرکت می‌کند و در مورد مردی است که نمی‌تواند خاطرات جدید را در ذهنش ثبت کند. او قصد دارد شخصی  که همسرش را قتل رسانده پیدا کند و به سزای اعمالش برساند. پلیس می‌گوید که او همسرش را به قتل رسانده است، اما از آنجا که فیلم در مورد ابهام در خاطرات است، حقیقت هیچگاه مشخص نمی‌شود و نتیجه گیری و باور اتفاقات به مخاطب واگذار می‌شود.

جزیره شاتر


یک فیلم دیگر از دی کاپریو؛ او در نقش شخصیتی به نام تدی دنیلز بازی و فکر می‌کند یک مامور مارشال است و روی پرونده یک مرکز روانی کار می‌کند. او بعدها متوجه می‌شود خودش هم یکی از بیماران آنجاست. پایان فیلم به آنجا می‌رسد که تدی به دیوانگی خود باز می‌گردد و به نظر می رسد انتخاب کرده به عنوان یک انسان خوب بمیرد.

درخشش


فیلم اقتباسی استنلی کوبریک از رمان استیفن کینگ به نام «درخشش»، داستان یک رمان نویس به نام جک تورنس با بازی جک نیکلسون را روایت می‌کند که کار مراقبت از یک هتل را در فصل زمستان بر عهده دارد. اما مراقبت کننده قبلی این هتل خانواده اش را به قتل رسانده و شرایطی مشابه نیز برای جک تورنس به وجود می‌آید. تئوری‌های مختلفی در مورد این فیلم سینمایی مطرح می‌شود که حتی به سوژه ساخت مستند‌هایی مثل «اتاق ۲۳۷» تبدیل شدند.

راننده تاکسی


یکی دیگر از فیلم‌هایی که پایان بندی مورد بحثی داشت و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت «راننده تاکسی» مارتین اسکورسیزی بود. در این فیلم شخصی اصلی به نام تراویس بیکل (رابرت دنیرو) بعد از نجات دادن یک دختر (جودی فاستر) آسیب‌های زیادی خورده و رو به مرگ است.

مِه


فیلم سینمایی «مِه» که بر اساس رمان استیفن کینگ ساخته شده در مورد گروهی است که توماس جین و پسرش عضو آن هستند و از دست جانورانی غول پیکر و خطرناک در یک فروشگاه مخفی شده اند. در پایان فیلم شخصیت دیوید به همراه پسرش و سه نفر دیگر با ماشین فرار می‌کنند تا خود را نجات دهند، اما در میانه راه سوخت ماشین تمام می‌شود. آن‌ها برای اینکه از کشته شدنشان توسط جانوران جلوگیری کنند دست به خودکشی می‌زنند و تنها کسی که زنده می‌ماند دیوید است. لحظاتی بعد ارتش سر می‌رسد تا این موجودات را از بین ببرد، اما برای دیوید دیگر دیر شده است.

منبع: Best Life

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.