سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

اجرای پروژه های بزرگراهی کرمان کند است

زینی وند گفت: استان کرمان بزرگراه‌ها و راه‌های شریانی مهمی دارد اما روند اجرای آنها کند است و باید سرعت بیشتری پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،زینی وند، استاندار کرمان درمراسم افتتاح پروژه‌های توسعه فرودگاه کرمان باحضور وزیر راه وشهرسازی در فرودگاه کرمان گفت:ظرفیت قبلی این فرودگاه مهم و بین المللی درشان این استان نبود، ولی باهمت و تلاش مسئولان در کوتاهترین زمان ۷هزارو ۷۰۰متر مربع به فضای فرودگاه استان کرمان اضافه شد.

او افزود: باند دوم فرودگاه کرمان توسعه یافته و  فرودگاه های دیگر  ازجمله جیرفت، سیرجان و رفسنجان  نیز باید توسعه یابند.

زینی وند تصریح کرد: استان کرمان از جمله استان‌های مهمی است که بزرگراه‌ها و راه‌های شریانی مهمی دارد اما روند اجرای آنها کند است و باید سرعت بیشتری پیدا کنند.

او  با اشاره به این که ازظرفیت‌های قانونی دیگر برای توسعه  بزرگراه‌های کرمان باید استفاده شود گفت:درحوزه راه آهن کرمان هم بایستی اتفاقات مهمی بیفتد و در مجموعه استان کرمان آمادگی کامل وجود دارد تا درکوتاهترین زمان روند توسعه این اقدامات سرعت بیشتری بگیرد.

سیاوش امیر مکری رییس هیات مدیره فرودگاه‌ها و ناوبری کشور با اشاره به افتتاح باند دوم فرودگاه کرمان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با افتتاح طرح های فرودگاه کرمان  سالانه یک میلیون مسافر از مزایای آن استفاده خواهند کرد.

او افزود:۳هزار ۸۴۰ متر به باند فرودگاه کرمان اضافه و امروز افتتاح شد.

امیر مکری بیان کرد:بیش از ۷هزار ۷۰۰ متر مربع سالن فروردگاه کرمان اضافه شده است و محوطه با ظرفیت پارک ۵۴۰ خودرو را نیز امروز افتتاح کرده ایم.

او با اشاره به اینکه فرودگاه کرمان می‌تواند در منطقه جنوب شرق کشور نقش مهمی برای پرواز‌های خارجی و داخلی ایجاد کند گفت: ۴هزار ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه‌ کرمان هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان درمراسم افتتاح طرح های توسعه فرودگاه کرمان گفت: خدارا شاکر هستیم که یکی از اتفاقات بزرگ در پیشرفت استان بامحوریت شهر کرمان رقم خورده است.

او افزود: یکی از زیر ساخت های بسیار مهم در هر استان و کشور زیر ساخت های حمل و نقل  است.

امام جمعه کرمان با تاکید براینکه امروز اتفاق مهمی در بخش فرودگاه کرمان انجام شده است گفت: این اتفاق بزرگ در فرودگاه کرمان حاصل تلاش و همت مدیر کل فرودگاه های استان کرمان و دیگر بزرگواران بوده است که امروز شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: افتتاح طرح های توسعه ای فرودگاه کرمان درکمترین زمان نشان داد حرکت جهادی و پشتکار خوبی در این کار وجود داشته و خیلی خردمندانه کار را پیش برده اند.

او افزود: افتتاح طرح های توسعه ای فرودگاه کرمان نشان داد حرکت های جهادی و جدی یکی یکی به سرانجام رسیده تاامروز ماشاهد این افتتاح بزرگ باشیم.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تقریبا از سال ۹۳ فرودگاه کرمان مرکز پرواز‌های بین المللی جنوب شرق شده است که سالن کوچک و فضای کم آن امروز با تاخیر چندساله به افتتاح رسید گفت:تخلفاتی انجام شد در این چندسال، ولی با همت همه امروز به سرانجام رسیده است.

او افزود:بعد از شهادت سردار سلیمانی کرمان مرکز عشاق خارجی و داخلی شده است و فرودگاه در این زمینه جایگاه مهمی دارد بیان کرد:فاز توسعه  سالن خارجی فرودگاه شروع شده و مطالعات بخش بعدی و فاز بعدی انجام می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجل شورای اسلامی گفت:در استان کرمان ۸هزار واحد مسکونی سالانه نیاز داریم و باید در بخش مسکن کار شود که نیاز مردم بر طرف شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه انتقال آب از خلیج فارس وبه مرکز کرمان قرار است به خراسان رضوی و جنوبی انتقال داده شده است گفت:۴۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داده شده است.

او افزود:در بخش بافت‌های فرسوده کرمان کاری زیادی انجام نشده است ما برای اصلاح حاشیه نشینی کرمان نیاز به کمک داریم که امیدواریم در سفر وزیر راه اتفاق بیفتد.

پورابراهیمی بیان کرد: محور کرمان به راور و خراسان جنوبی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تفاهمنامه آن امروز امضاء می شود تا مشکل این محور مهم حل شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.