سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست اضطراری کشور‌های عربی با محوریت تعامل با دولت جدید آمریکا

وزرای خارجه کشور‌های عربی در نشستی اضطراری، نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا و تحولات منطقه را بررسی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، وزاری خارجه کشور‌های عربی نشستی اضطراری با موضوع بررسی نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا برگزار می‌کنند.

وزرای خارجه کشور‌های عربی قرار است امروز دوشنبه نشستی اضطراری در قاهره برگزار کنند تا درباره تحولات منطقه، نحوه تعامل با سیاست دولت جدید آمریکا، ساختار و عملکرد اتحادیه عرب به بحث بپردازند. وزرای خارجه عرب به دعوت اردن و مصر با هم دیدار خواهند کرد و انتظار می‌رود که این نشست با موضع یکپارچه کشور‌های عربی درباره تحولات منطقه و عربی برگزار شود.

حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب، در اواخر ماه گذشته گفت که دبیرخانه عمومی قبلاً دو یادداشت از هر یک از هیئت‌های دائم اردن و مصر دریافت کرده است که درخواست برگزاری این نشست را با توجه به تحولات منطقه داشتند. دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب اظهار کرد که در دو یادداشت به تحولات منطقه اشاره شده که نیازمند موضع جامع عربی است به نحوی که از امنیت ملی اعراب محافظت، منافع مشترک عربی را تأمین، همبستگی مشترک عربی را تقویت و موضع ثابت کشور‌های عربی در مسئله فلسطین را تأیید کند.

منابع عربی پیش از این گفته بودند که در نشست وزرای خارجه عربی بر ضرورت پایبندی به راه حل دو کشور تأکید می‌شود و همه کشور‌های عربی را ملزم به حمایت از فلسطین می‌کند. این قطعنامه همچنین از طرف صهیونیستی می‌خواهد تا از طریق از سرگیری فوری مذاکرات صلح به ابتکار صلح عربی پاسخ دهد.

این ادعا‌ها در حالی عنوان می‌شود که کشور‌های عربی یکی پس از دیگری روابط تا پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرده و با آنچه خود آن را عادی سازی روابط می‌نامند، آرمان فلسطین و بازگشت آن‌ها به سرزمین مادری خود را نادیده گرفته اند.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
تعامل لازم نیست شما شیر دارید آنها هم می دوشند تعاملی بهتر از این هم مگر هست.
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
چقدر زشت
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خخخخخخخ
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خخخخخخخ
یوم تبلی السرائر!!!!!
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
آمریکا دارد از کشورهای اسلامی سو استفاده می کند علنا اعلام می کنند اینها گاو شیرده هستن این رابطه برای کشورهای اسلامی ننگ است
reza
۱۱:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
این جماعت به 2چیز در این نشست باید توجه کنند:
1) نویسندگان سناریوی دکترین ""معامله قرن""هم اکنون به دکترین اثبات شده""افتضاح قرن""در قلب تپنده کشورهای خود مبتلا شده اند یکی ترامپ احمق درجه یک مصائب6ژانویه.... و احمق درجه یک دیگر بنیامین نتانیاهو در تل آویو و مصائب اعتراضات مردمی هر 2سناریست برای محاکمه به دادگاه فراخوان شده اند یکی برای استیضاح و دیگری برای.....یکی در دادگاه های قضات اسرائیلی و دیگری توسط کنگره و سنا در واشنگتن دی سی.........
2) کافیست برگزار کنندگان با توجه به موارد اشاره شده دم تکان دادن برای ارباب گاوچران غرب وحشی را فراموش کنند تا دوباره افتخار مدال گاوهای شیرده نصیبشان نشود و مسئله اصلی را قدس شریف و فلسطین اشغالی بدانند این جمعیت در نشست کافیست عنایت کنند به این که جمعیت مسلمانان جهان میلیاردی است و دارای قبله مشترک و کتاب الله مشترک و پیامبر مشترک هستند و اتحاد و وحدت آنان میتواند تمام پایگاه های آمریکائی را از لوث وجود ارتش سنتکام آمریکا در نقشه منطقه پاک کنند و باعث تخلیه تمام این پایگاه های کوچک و بزرگ شوند و آرامش و امنیت منطقه را توسط کشورهای منطقه تامین و تثبیت کنند.....اتحادیه عرب نیز خود معنای اتحاد و وحدت است که بیشتر اعضاء از این معنا غافلند فقط و فقط اتحاد و اتحاد و وحدت بین کشورهای منطقه میتواند امنیت و آرامش دائمی در منطقه ایجاد کند نه تکیه و اتکال به بیگانگان فرامرزی که آنان فقط به منافع خود و استعمارگری و اشغالگری فکر میکنند و با غارت ثروت منطقه با کشتارهای دسته جمعی مسلمانان منطقه را منقطع النسل میکنند تا استیلای قوی تری بر منطقه داشته باشند کافیست ادعای ما را در لیبی بررسی کنید که اهل لیبی اهل لیبی را با شرقی و غربی شدن و دودستگی کشتار میکنند....در 2کشور مسلمان عربستان و یمن و.....و....داستان بسیار ساده و قابل فهم است مشکلات منطقه فقط توسط کشورهای منطقه قابل حل و فصل است همین و بس چون دارای مشترکات عمیق هستند باز تکرار میکنم کتاب الله مشترک(قرآن) - قبله ی مشترک(کعبه مکرمه) - پیامبر مشترک( محمدرسول الله"ص" )