سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای داشتن ریه‌های سالم چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و درگیری دستگاه تنفسی در این بیماری، محافظت از ریه ها و سلامتی دستگاه تنفسی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  اکثر اخباری که از فوت مبتلایان به کرونا به گوش مان می رسد علت مرگ درگیری ریه این افراد به این ویروس عنوان می شود، به عنوان مثال در خبرهای مربوط به فوت علی انصاریان ورزشکار کشورمان گفته شد ریه وی  ۱۰۰ درصد درگیر بیماری شده است.

از طرفی دیگر موج جدید شیوع کرونا در کشور آغاز شده و بسیاری از شهرها از وضعیت آبی به وضعیت زرد و نارنجی درآمده اند و همین امر نشان دهنده توجه بیشتر به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و ... است.

با این اوصاف ضروری است از تا جایی که می توانیم مراقب سلامت ریه های خود باشیم تا در صورت ابتلا به کرونا کمترین میزان آسیب را ببینیم.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطلبی به شرح زیر در رابطه با سلامت ریه ها منتشر کرده که خواندنش خالی از لطف نیست.

عملکرد ریه در افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند بسیار بهتر است و این فیبر را می توان در گندم سبوس دار، لوبیای پخته شده، دانه های چیا، گلابی و کلم بروکلی یافت.

گوجه فرنگی، هویج، کدو حلوایی، سبزی های تیره مثل اسفناج، برگ چغندر، کاهو و پیاز برای حفظ ریه های ابتلا به کرونا مصرف شود.

نوشیدن یک فنجان قهوه در وعده صبحانه برای ریه ها مفید بوده چراکه کافئین ضد التهاب است.

نیتریت های مورد استفاده در گوشت های فرآوری شده ممکن است باعث التهاب و استرس در ریه ها شود پس در این شرایط کرونایی از مصرف سوسیس و کالباس و غذاهای چرب و آماده پرهیز کنند.

غلات کامل، شامل برنج قهوه ای، نان گندم سبوس دار، ماکارونی سبوس دار، جوی دو سر برای سلامت ریه هاضروری هستند.

سیگار کشیدن به مویچه هایی که کمک می کنند تا آلودگی و عفونت زدوده شود آسیب می زند و باعث بسته شدن راه های هوایی می شود، پس تا جایی که می توانید سیگار نکشید.

انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.