سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشروی محصولات کشاورزی کرمان در بازارهای جهانی

استاندار کرمان گفت: محصولات کشاورزی ایران مخصوصا کرمان در حال تثبیت شدن در بازارهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی زینی وند استاندارکرمان، ۱۹ بهمن در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی که به صورت ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد با بیان این مطلب که کشاورزی و صنعت رقیب نیستند گفت: در حوزه سند سازگاری با کم آبی هدف ما کاهش سطح زیر کشت و کاهش محصولات و تولیدات در استان نیست بلکه هدف، بالابردن کیفیت و مدیریت آب و بهینه مصرف کردن آب است.

زینی وند بابیان اینکه استان کرمان سهم عمده‌ای از کشاورزی کشور را دارد افزود: این سهم رو به افزایش است و در سال‌های گذشته و خصوصا در این دولت تمرکز خوبی روی کشاورزی مکانیزه شده و دانش در سطح وسیعی به مزارع ورود پیدا کرده است.

او رونق بسیار بالای کشت گلخانه‌ای را مایه افتخار دانست و گفت: کشاورزانی داریم که در شهر‌های جنوبی با حدود چهل هکتار سطح زیر کشت، پیشرو کشت گلخانه‌ای هستند.

زینی وند بااشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بازار آسیای میانه و کشور‌های عربی، هدف محصولات کشاورزی ما قرار دارند افزود: بخش‌هایی از دنیا وجود دارد که دسترسی آسانی به آن ها داریم، اما در حوزه کشاورزی سهم خوبی در تصاحب بازار آنجا داریم.

او تصریح کرد: این مناطق به دلیل شرایط اقلیمی، هیچگاه تولید کننده این محصولات نخواهند بود و محصولات کشاورزی ایران مخصوصا کرمان در حال تثبیت شدن در بازارهااست.

استاندار کرمان افزود: کشاورزان ما در حوزه صادرات و بسته بندی مطمئن محصول و صادرات کانتینری اقدامات خوبی انجام می‌دهند و در حوزه کشت پسته وخرما به حوزه‌های صنعتی و مکانیزه نزدیک شده ایم.

اوبا اشاره به اینکه در حوزه مدیریت آب و کشت پسته، تمایل چندانی به مدیریت آب و آبیاری تحت فشار وجود ندارد افزود: اکنون سطح زیادی از پسته ما زیر کشت مکانیزه است.

زینی وند از ورود محصول تحقیقات دنیا در حوزه برخی از محصولات باغی به استان کرمان به عنوان اتفاقی مبارک نام برد و پیش بینی کرد: ظرف چهار سال آینده ما صاحب برند صاحب نام خواهیم شد و همه این‌ها افتخاراتی است که در حوزه کشاورزی به آن‌ها توجه می‌شود، حوزه کشاورزی پا به پای حوزه صنعت پیش می‌رود تا جایی که می‌تواند در حوزه‌های مختلف با خریدارانی که دارد حتی جایگزین نفت شود.

 زینی وند با تبریک به کشاورزان برگزیده و اعلام پیگیری درخواست‌های کشاورزانی که محصولات آن‌ها دچار سرمازدگی شده است از ۹ کشاورز نمونه کشوری و ۳ کشاورز شایسته تقدیر با اهداء لوح سپاس قدردانی کرد.

در این مراسم پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، روسای جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان و تعدادی از مدیران حضور داشتند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.