سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در آذربایجان‌شرقی نزدیک به ۱۰۰ درصد است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید هیچ دانش آموزی از آموزش محروم بماند گفت: نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در آذربایجان‌شرقی نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی  گفت:نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹.۲۳ درصد و نرخ پوشش پایه اول ابتدایی ۹۸.۸۸ درصد بوده و نرخ برابری پوشش تحصیلی دختران و پسران در دوره ابتدایی برای پسران ۹۹.۲۰ درصد و برای دختران ۹۹.۲۷ درصد است.

او رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی را با توجه به شرایط کرونایی حاکم، محروم نماندن هیچ دانش آموزی از سیستم تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: از مجموع ۶۹۰ هزار دانش آموز و نوآموز در استان ۶۲۰نفر از طریق شبکه شاد احراز هویت شده است.

او گفت: بقیه دانش آموزان از طریق شبکه آموزش و بسته‌های آموزشی با طراحی محتوای آموزشی به صورت خدمات ترکیبی از آموزش بهره می‌برند و بخش دیگر نیز به صورت حضوری در مدارس و کلاس‌های روستایی زیر ۱۰دانش آموز آموزش‌های لازم را می‌بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص افزایش نسبت معلم به دانش آموز در استان گفت: تراکم دانش آموزان در کلاس‌های دولتی دوره ابتدایی ۷۸.۲۳ درصد می‌باشد.

پاشایی همچنین نرخ پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه را ۹۵.۷۷ درصد و دوره دوم متوسطه را ۸۱.۱۹ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام /ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.