سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت راه آهن:

افتتاح ۱۰۵ پروژه ریلی کشور/ اولین مسیر ۴ خطه ریلی کشور بهره برداری شد

رسولی گفت: همزمان با فرارسیدن دهه فجر ۱۰۵ پروژه راه‌آهن به ارزش یک هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاح پروژه‌های راه‌آهن به ارزش  یک هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۰۵ پروژه در حوزه‌های حمل و نقل ریلی را امروز همزمان با دهه فجر تقدیم مردم می‌کنیم، گفت: امروز به مناسبت دهه فجر در بخش‌های فنی، زیربنایی، هوشمندسازی، مسافر و ناوگان ۱۰۵ پروژه را در ۱۸ منطقه و در ۱۹ استان که استان تهران و البرز  هم مشمول آنها می‌شوند، افتتاح می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در حوزه فنی و زیربنایی ۶ طرح در قالب ۵۱ پروژه به ارزش ۸۸۷ میلیارد تومان، در حوزه ناوگان ۵ طرح در قالب ۱۱ پروژه به ارزش ۳۹۷ میلیارد تومان، در حوزه مسافری هم ۵ طرح در قالب ۳۶ پروژه که شامل خدمات ایستگاهی و خدماتی به ارزش ۴۸ میلیارد تومان و در حوزه هوشمندسازی هم ۷ پروژه به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

رسولی اظهار کرد: تعدادی پروژه در مقیاس بزرگ و برخی از پروژه‌ها هم اتصال خطوط فرعی به مراکز بار بود که جزو سیاست‌های برنامه ششم به شمار می‌روند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: امروز ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط اصلی داریم و  یک هزار و ۵۲۰ کیلومتر خطوط آنتنی داریم که به مراکز عمده بار وصل می‌شوند.

او بیان کرد: خطوط اصلی شبکه ریلی کشور با اتصال به چشمه‌های بار در دستور کار بهره برداری قرار گرفته و در سیاست کلی برنامه ششم هم در دستور کار راه‌آهن هم قرار گرفته که چشمه‌های بار را به خطوط اصلی متصل کنیم.

این مقام مسئول توضیح داد: بسته جامع را در چند روز گذشته طراحی کردیم و این بسته سیاسی را تبدیل به یک مدل قانونی کرده‌ایم تا این پروژه با سرعت جهادی و با شتاب بیشتری انجام شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن تصریح کرد: تاکنون ۴۸ میلیون تن بار جا به جا شده که برای ۱۱ هزار و ۶۴ کیلومتر بوده و با تکمیل ۳۴.۵ میلیون کیلومتر ما به ۸ مرکز بار متصل می‌شویم که قابلیت جا به جایی و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی سوخت و ۹۹ میلیارد تومان هم درآمد مستقیم دارد.

رسولی بیان کرد: ۵۳۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در راستای حمایت از تولید داخل و استفاده حداکثری از توان داخلی بوده و احیای ماشین آلات را هم ما انجام داده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح و بهره برداری اولین قطعه چهار خط ریلی کشور هم خبر داد و گفت: ۴ خطه شدن مسیر تهران لشکری را امروز افتتاح کردیم و در آینده نزدیک مسیر تهران - پیشوا،  تهران - کرج هم تبدیل به خطوط چهارخطه می‌شود.

او گفت: خرید جک بالابر برای تعمیرات واگن هم انجام دادیم به ارزش ۳۶ میلیارد تومان که ۱۸ مرکز تعمیرات به این جک‌ها مجهز شده است.

رسولی بیان کرد: ساخت و بهره‌برداری ۲۵۰ دستگاه ناوگان جدید هم امروز به بهره برداری می‌رسد و در مرحله نهم و دهم هم ۲۰۵ دستگاه‌ ناوگان مسافری به ارزش ۳۶۱ میلیارد تومان ساخته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، مسیر ریلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
جالبه 105 پروژه ریلی با 1 هزارو 445 میلیارد تومان به بهره برداری میرسن
بعد یک اختلاس رقمش 100 هزار میلیارد تومان بود. یعنی چیزی حدود 800 پروژه ریلی!