سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۲۱۰ هزار تن کود اوره از سوی شرکت خدمات حمایتی در خوزستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۲۱۰ هزار تن کود اوره از سوی شرکت خدمات حمایتی در استان حمل و توزیع شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا سیداحمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در سال زراعی جاری کشت محصولات پاییزه از جمله گندم، کلزا، چغندر قند بیش از تعهدی که برای استان در نظر گرفته شده انجام شده است، گفت: در ماه‌های اخیر بارندگی‌های مناسبی بخصوص برای مزارع دیم استان رخ نداد که خسارت خشکسالی را در پی داشته و امیدواریم با بارندگی‌های پیش بینی شده این خسارت کاهش یابد.

او افزود:  ۶۸ هزار هکتار کلزای آبی و ۹ هزار هکتار کلزای دیم نیز کشت شده که چنین رشد و پیشرفتی در محصول کلزا بی سابقه است و  در مزارع دیم کلزا، طرح جهش تولید در سطح ۹ هزار هکتار کشت شده که ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار آن بیمه شده و کود سرک آن که به صورت یارانه‌ای تخصیص یافته در حال ارسال است.

سید احمدی با بیان اینکه طرح گندم بنیان در ۲۰ شهرستان در سطح ۶۴ هزار هکتار اجرا شده و در ۷۴ درصد از این مزارع مبارزه با علف‌های هرز صورت گرفته است، اظهار داشت: تاکنون ۳۱ هزار تن کود اوره بوسیله تعاون روستایی و ۲۱۰ هزار تن از سوی شرکت خدمات حمایتی در استان حمل و توزیع شده است  و  به طور میانگین ۷۰ درصد کود مورد نیاز بر اساس توصیه کارشناسان تحقیقات تامین شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ هزار تن افزایش داشته است.

حسنی مدیر حفظ نباتات سازمان نیز در این خصوص گفت: در مبارزه شیمیایی متغیر‌هایی مانند دما، رطوبت و ... در نظر گرفته می‌شد، اما از ۲ سال پیش وزارت متبوع مبارزه قارچ کشی را بدون دیدن عوامل در دستور کار قرار داده است که طی ۲ سال گذشته از این روش در استان بیشتر علیه زنگ زرد گندم استفاده و افزایش عملکرد مشاهده شد بنابراین امسال نیز از روش مبارزه با بیماری‌ها بدون دیدن علائم استفاده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه از ۳ هفته گذشته مناطق حساس زنگ زرد گندم مورد پایش قرار گرفته و هیچ موردی مشاهده نشده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش فائو احتمال ریزش ملخ در ماه جاری یا ماه آینده وجود دارد و در این خصوص سمپاش‌ها، سموم و تجهیزات به اندازه کافی وجود دارد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.