سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارهای زیرکوه نیاز به روغن کاری دارند

مردم شهرستان زیرکوه مدتی است برای دریافت روغن جامد باید از ابتدای صبح در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مدتی است مردم در برخی نقاط خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان زیرکوه برای تأمین اقلام مورد نیاز خود مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی هستند و امروز عشایر این شهرستان از نقاط مختلف خود را به زهان رسانده تا بتوانند روغن جامد دریافت کنند، اما بیشتر آن‌ها بعد از ساعت‌ها انتظار دست خالی به روستا‌های مرزی خود برگشتند.

از وقتی کرونا آمد مردم علاوه بر اینکه مشکلات زیاد اقتصادی را بر دوش می‌کشند، مجبورند برای تامین برخی مایحتاج خود در صف بایستند و این روز‌ها نیز بازار توزیع روغن و ایستادن در صف‌های طولانی حسابی گرم است.

حکایت کمبود روغن جامد حکایتی است که از شهریورماه در خراسان جنوبی مطرح است و مردم این استان بر خلاف دیگر نقاط کشور ۷۰ درصد از مصرف آن‌ها روغن جامد است.

بار‌ها گزارشات مردمی در زمینه کمبود و گرانی روغن جامد در بازار بیرجند منتشر شده چرا که این کالا یکی از اقلام اساسی سبد خانوار برای مردم استان است.

حال امروز در برخی از نقاط استان بدون توجه به شیوع ویروس کرونا و به دنبال توزیع روغن جامد در برخی فروشگاه‌ها مردم صف‌های طولانی تشکیل داده که چه بسا فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت نشده است.

در این روز‌هایی که کرونا شعله‌اش کمتر شده حال با توزیع روغن جامد و مایع، مردم در صف‌های بسیار شلوغ ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند تا روغن نباتی دریافت کنند آیا بهتر نیست مسئولان برای توزیع این اقلام اساسی چاره‌ای بهتر بیندیشند که از ایجاد این صف‌های طولانی خودداری شود.


بیشتر بخوانید


برخی از این شهروندان که ساعت‌ها در صف بودند و اکنون به دنبال تمام شدن روغن مجبور هستند دست خالی به خانه برگردند از مسئولان می‌خواهند عاملان فروش را بیشتر کنند تا هم از ایجاد صف‌های طولانی خودداری شود و هم راحت‌تر این کالا به دست مردم برسد.

یکی از شهروندان زیرکوه گفت: چرا مسئولان تدابیری نمی‌اندیشند که مجبور نباشیم در این روز‌ها از فاصله‌های دور خود را به زیرکوه برسانیم و در صف‌های طولانی بایستیم، اما باز هم دست خالی به خانه بر گردیم.

او افزود: روز چهارشنبه از ساعت ۷ صبح در این مکان حاضر شدم تا نخستین نفری باشم که روغن جامد را دریافت می‌کند، اما به ما گفتند امروز توزیع نداریم و از روز شنبه توزیع انجام می‌شود، وقتی امروز مراجعه کردم با این صف طولانی روبه‌رو شدم.

این شهروند ادامه داد: کار و زندگی خود را رها کردیم و هر روز به دنبال خرید روغن جامد هستیم، اما می‌گویند امروز برو و فردا بیا آخر این چه حکایتی است که برایمان رقم زده‌اند.

روغن جامد به میزان زیاد روز چهارشنبه به زیرکوه رسید و قرار بود پنجشنبه توزیع شود، اما به مردمی که برای خرید آمده بودند گفتند شنبه توزیع می‌شود.

امروز هم جمعیت زیادی در صف ایستاده اند که توزیع انجام نشد. به دنبال این وضعیت امام جمعه زیرکوه در جمع مردم حضور یافت و مقرر شد به‌زودی روغن‌ها در چند واحد عرضه شود تا مردم مشکلی نداشته باشند.

جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی نیز از جذب و توزیع ۵۰۰ تن روغن خوراکی از ابتدای این هفته در استان خبر داد.

او افزود: این مقدار غیر از سهمیه شرکت‌های پخش روغن است و این شرکت‌ها نیز در این هفته ۱۰۰ تن روغن خوراکی در استان توزیع کرده اند.

جویبان با اشاره به اینکه امروز نیز ۱۰۰ تن روغن خوراکی بین مراکز عمده فروشی در سطح استان توزیع شد ادامه داد: هم اکنون مشکلی در تأمین روغن خوراکی در استان وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پیگیری جذب ۴۵۰ تن روغن خوراکی برای استان در هفته آینده خبر داد و گفت: از این رقم ۳۰۰ تن سهمیه صنعت و مصرف واحد‌های تولید شیرینی و ۱۵۰ تن روغن خوراکی است که پیگیر جذب آن هستیم.

او با بیان اینکه مراکز خرده فروشی می‌توانند بدون محدودیت روغن مورد نیاز خود را از عمده فروشی‌ها خریداری کنند تصریح کرد: قیمت هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی برای مصرف کننده حداکثر ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

جویبان با اشاره به اینکه هم اکنون مشکل موجود در استان مربوط به روغن جامد است افزود: پیگیر جذب روغن جامد در استان نیز هستیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون فروش اینترنتی روغن جامد در سه فروشگاه استان در حال انجام است و سهمیه جدید روغن جامد در زیرکوه داده شده است، اما چون مردم شلوغ کرده بودند در روش توزیع روغن جامد مانده بودیم که چگونه باید اقدام شود و قرار شد فردا در شش مرکز در زیرکوه توزیع انجام شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه نظارتی بر توزیع روغن نیست که اگر بود ساعتها در صف برای دریافت یک حلب 5 کیلوئی روغن جامد نبودیم.....خواهشا مسئولان اینقدر نگن که کمبودی نیست به جای این صحبتها جلوی سوء استفاده ها رو بگیرن