سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اداره حفاظت محیط زیست:

حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌های چابهار ضروری است

حسینی گفت: حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها بویژه در جهت فراهم ساختن زیستگاهی برای پرندگان آبزی در نوار ساحلی چابهار- گواتر ضروری است تا بتوان با حفاظت از تنوع زیستی، رفاه جامعه بشری را بیشتر کرد.

اشرفعلی حسینی رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: امسال پنجاهمین سالگرد امضای کنوانسیون رامسر که پیمانی بین‌المللی برای حفاظت از تالاب‌ها و حیوانات و گیاهان وابسته به آن‌ها (به ویژه پرندگان آبزی) است که در سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر رامسر به تصویب رسید.

او گفت: این کنوانسیون بر حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها بویژه در جهت فراهم ساختن زیستگاهی برای پرندگان آبزی تأکید می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار افزود: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها همایش پیاده روی خانوادگی در محل تالاب صورتی چابهار برگزار شده است.

او  ادامه داد: طی گذشت سال‌ها، کنوانسیون گستره نگرش خود را چنان افزایش داده که تمام ابعاد حفاظت و بهره‌برداری معقول و پایدار از تالاب‌ها را در بر می‌گیرد و تالاب‌ها را در زمرهٔ اکوسیستم‌هایی می‌داند که در حفاظت از تنوع زیستی و رفاه جامعه بشری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند.

حسینی گفت: تالاب صورتی، تالاب لیپار و تالاب خورتیس تالاب‌هایی هستند که در جنوب استان سیستان و بلوچستان شهرستان چابهار قرار دارند و تنوع زیستی حیوانات و گیاهان مخصوص را در خود جای داده اند.

او بیان کرد: ما طبق سنت هرساله برای گرامیداشت روزجهانی تالاب‌ها ویژه برنامه هایی در سطح شهرستان برگزار میشده اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به امر سلامت مردم اقدام به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در محل تالاب صورتی شهرستان با همکاری دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران کردیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.