سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سازی ۹۰ تن گوشت قرمز در کشور/ گوشت منجمد وطنی راهی خانه‌ها می‌شود

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور از ذخیره سازی ۹۰ تن گوشت قرمز و بیش از نیاز داخلی با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به ذخیره سازی ۴۰ تن گوشت قرمز از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و ۵۰ تن از  سوی بخش خصوصی گفت: ذخیره ۹۰ تن محصول بیش از نیاز داخلی است و توزیع گوشت گوساله منجمد داخلی به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۷۰۰ هزار ریال از اول اسفند ماه ۱۳۹۹ در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه گوشت منجمد داخلی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور ذخیره‌سازی شده است، افزود: توزیع گوشت منجمد داخلی با هدف دسترسی عموم مردم به خرید گوشت قرمز به قیمت مناسب صورت می‌گیرد و این محصول تا روز‌های پایانی سال در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف کارگران و کارکنان سراسر کشور توزیع می‌شود.

تولید گوشت قرمز در کشور بیش از نیاز است

پوریان با بیان اینکه امسال ذخایر و تولید گوشت قرمز در کشور افزایش یافته و هم اکنون تولید گوشت بیش از نیاز است، تصریح کرد: بازار داخلی به دلایل متعدد از جمله گرانی، توان جذب گوشت قرمز را ندارد، البته سالیانه ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود، ولی امسال به علت شیوع کرونا و تعطیلی تالار‌ها و رستوران‌ها مصرف گوشت قرمز در کشور به ۳۵۰ هزار تن رسیده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور به گرانی گوشت قرمز در مراکز خرده فروشی و اجحاف به مصرف کنندگان گوشت قرمز اشاره کرد و بیان داشت: دام و لاشه در کشتارگاه به قیمت مناسب و عادلانه عرضه می‌شود، ولی در بازار خرده فروشی (قصابی ها) قیمت‌ها بالا است و بسیاری از قشر‌های مردم توان خرید گوشت تازه قرمز را ندارند.

صادرات محدود گوشت قرمز الزامی است

او صادرات گوشت به میزان محدود را راهی برای برون رفت از ضرر و زیان دامداران و امکان افزایش تولید گوشت قرمز دانست و ادامه داد: افزایش هزینه‌های تولید این محصول و بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی سبب بروز مشکلاتی برای دامداران و پرواربندان شده است، ضمن اینکه کاهش مصرف گوشت قرمز در کاهش واردات گوشت منجمد خارجی موثر بوده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سامان
۲۱:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
هر چقدر هم تولید زیاد باشه، با احتکارهایی که انجام میشه بازم تو این کرونا مردم صف میگیرن و چند ساعت معطل میشن برای یک کیلو گوشت