سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین از آمریکا خواست اشتباهات سال‌های اخیر خود را اصلاح کند

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه چین در گفتگوی تلفنی با بلینکن خواست تا واشنگتن اشتباهات سال‌های اخیر خود را اصلاح کند و به اصل چین واحد احترام بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، یانگ جیچی، یک مسئول بلندپایه وزارت امور خارجه چین در گفتگویی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد هنگ کنگ، سین کیانگ و تبت امور داخلی چین محسوب می‌شوند و هیچ نیروی خارجی اجازه دخالت در آن را ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه جمعه پس از تماس تلفنی با یانگ جیچی، یک مسئول بلندپایه وزارت امور خارجه چین در صفحه توئیتر خود اعلام کرد از چین خواسته است به حقوق اویغور‌ها و حقوق بشر در تبت و هنگ کنگ احترام بگذارد.

سفارت چین در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دیپلمات ارشد چین از آمریکا خواسته است اشتباهات سال‌های اخیر خود را اصلاح کند. یانگ جیچی همچنین از واشنگتن خواست «کاملا به اصل چین واحد» که پکن براساس آن تایوان را به عنوان یکی از استان‌های خود می‌داند، پایبند باشد.

وی خاطرنشان کرد: «مسئله تایوان مهمترین و حساس‌ترین مسئله در روابط بین چین و آمریکاست.»

جمهوری خلق چین جزیره ۲۳ میلیون نفری تایوان را یکی از استان‌های خود و بخش جدایی ناپذیر قلمروی خود می‌داند و با مداخله‌های گاه و بیگاه واشنگتن در امور این جزیره به شدت مقابله می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.