سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بازرسی وزارت ارتباطات مطرح کرد؛

مهمترین اولویت وزارت ارتباطات، تحقق عدالت ارتباطی است

حمیدرضا رضوانی پور مهم‌ترین ماموریت وزارت ارتباطات را تحقق عدالت ارتباطی و توسعه ارتباطات در مناسق مختلف کشور معرفی کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا رضوانی پور رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با بیان اینکه ماموریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محرومیت زدایی در روستا‌ها است، مهمترین اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را گسترش ارتباطات در روستا‌ها و تحقق عدالت ارتباطی عنوان کرد.

رضوانی پور تصریح کرد: توسعه ارتباطات در کشور و به ویژه در روستا‌ها وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و امروز به واسطه اقداماتی که صورت گرفته است، اینترنت پرسرعت در بیش از ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در دسترس مردم قرار گرفته است و این در حالی است که تکالیف وزارت در این بخش اتصال ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت تا پایان برنامه است.

وی افزود: فضایی که در کشور به واسطه توسعه ارتباطات و به ویژه پس از کرونا شکل گرفته است، مطالبه عمومی برای خدمات ارتباطی با کیفیت را افزایش داده است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به این موضوع، تمرکز و اولویت وزارت متبوع را محرومیت زدایی و تحقق عدالت ارتباطی در روستا‌ها قرار داده است.

رضوانی پور بیان کرد: در برخی مواقع شاهد هستیم این خدمات نادیده گرفته می‌شود و در فضای مجازی مطالب به گونه‌ای دیگر بیان می‌شود و حتی اگر کم کاری از دستگاه دیگری باشد از وزارت ارتباطات انتقاد می‌شود.

وی افزود: با همه این مشکلات اگر با توسعه ارتباطات بستر لازم برای اشتغال، تحصیل و زندگی بهتر مردم و جوانان فراهم شود خستگی ما از بین می‌رود و رضایت مردم برای ما کافی است.


بیشتر بخوانید


امروزه ارتباطات به اندازه آب و نان برای مردم ضروری است

لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار گفت: ارتباطات امروز به اندازه نان و آب برای مردم واجب شده است و همین موضوع نشان دهنده این است که وظایف در این حوزه به خوبی انجام شده است.

وی افزود: اختلاف بین دو جریان نباید منتهی به آسیب شود و اطلاع رسانی در کشور باید به سمتی هدایت شود که منصفانه و بدون جوسازی سیاسی باشد.

دژکام گفت: برنامه توسعه کشور برای ما تعیین تکلیف می‌کند، اما باید مشخص شود که در کجای برنامه قرار داریم و آیا طبق برنامه عمل کرده‌ایم و یا از برنامه عقب هستیم و بازرسی باید ورود کند و بنا به شاخص‌های خود به ارزیابی روند تحقق برنامه‌ها بپردازد.

امام جمعه شیراز گفت: مطابق گزارش‌های وزارت ارتباطات در بحث توسعه ارتباطات روستا‌ها فراتر از تعهدات خود عمل کرده است و در استان فارس هم ما از عملکرد حوزه ارتباطات رضایت داریم البته ممکن است اگر ۸۰ درصد تعهد وزارت در این بخش بوده و شما حتی ۹۰ درصد به آن عمل کرده اید برای ۱۰ درصد باقی‌مانده هزاران فیلم و کلیپ در فضای مجازی منتشر شود که در این خصوص باید اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مردم از این خدمات و زحمات با خبر شوند.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا رضوانی پور رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همراهی مدیران بازرسی واحد‌های تابعه وزارت و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.