سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگرامیداشت دهه مبارک فجر بهره برداری از ۱۱۵ پروژه در زاهدان

درگرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر ۱۱۵ پروژه با اعتباری ۱۹۴ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف شهرستان زاهدان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،نخعی فرماندار زاهدان گفت: از ۱۱۵ پروژه تعداد ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومان آماده کلنگ زنی است که با بهره برداری از این پروژه‌ها تا سال آینده شاهد کاهش بسیاری از مشکلات مردم خواهیم بود

نخعی به محدودیت‌های آبی در استان به ویژه کورین و نصرت آباد و برنامه‌ریزی‌های خوبی که برای حل مشکلات آبی این مناطق شده اشاره و بیان کرد: با مدیریت منابع آبی اراضی واقع در کورین و نصرت آباد مستعد کشاورزی است که با حل معضل آب کشاورزان، شاهد رشد خوبی در بخش کشاورزی خواهیم بود.

ابوذر مهدی گفت: قرار است به شبکه خط لوله فرآورده‌های نفتی در کرمان متصل شویم که در صورت محقق شدن، گام بزرگی در زمینه کمک به توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان برداشته شده است.

نخعی به واگذاری جایگاه سی ان جی در زاهدان نیز اشاره کرد و گفت: برای واگذاری جایگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد و آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

نخعی همچنین به حاشیه نشینی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۴۴ درصد شهر زاهدان را حاشیه‌نشینی تشکیل داده است

او افزود: عمده مشکلات حاشیه نشینی در زاهدان نداشتن بسیاری از سرانه ها، نبود کالبد شهری یا مبلمان شهری، نداشتن مالکیت منطقه و ایمن نبودن سازه خانه‌ها است.

او بیان کرد: با مدل تعریف شده در دولت برای حل مشکلات حاشیه نشینی و عنایت ویژه مقام معظم رهبری، هزار و ۵۰ میلیارد تومان به منظور ساماندهی حاشیه نشینی زاهدان در ۵ محله مصوب شده و برای ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز تسهیلات ۵۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است که ۲۵ میلیون تومان هم کمک بلاعوض به آن اضافه می‌شود که مدل آن در هیچ جای کشور دیده نشده است حتی پروانه ساخت و عوارض نظام مهندسی رایگان و زمین نیز با ۵۰ درصد تخفیف از سوی کمیسیون اراضی شهرداری و ۵۰ درصد پرداخت قیمت زمین از سوی دولت انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.