سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بادامچیان:

مردم سال ۵۷ انقلاب را به حکومت ستم شاهی ترجیح دادند

کارشناس مسائل انقلاب گفت: زمان وقوع انقلاب مردم خودشان انتخاب آزادانه کردند و به همین دلیل انقلاب ما یک حرکت تمام مردمی برای حاکمیت الله و ارزش‌های الهی و انسانی است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله بادامچیان کارشناس مسائل انقلاب و تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه گام‌های استوار برای درک صحیح از انقلاب و نحوه مرزبندی دو سویه با دشمن گفت: از سال ۴۱ که امام نهضت را شروع کردند یکی از دلیل‌های شروع نهضت مسئله توطئه آمریکا و دنیای غرب برای براندازی اسلام از ایران و تشکیل یک کشور سکولار و غیر مذهبی با پوشش فریب مردم به صورت اینکه مقابله ذهنیت مردم که اسلام و مسلمین هست را با پوششی به نام اصلاحات ملوکانه و انقلاب شاه و مردم مردم را گول بزنند.

وی درباره انجمن‌های ایالتی و ولایتی ادامه داد: از زمان مشروطه تا آن زمان انجمن‌های ولایتی و ایالتی تشکیل نشده بود و در قانون اساسی مشروطه هم آمده که کار دست مردم باشد و این‌ها برای اینکه بهانه بیاورند که می‌خواهیم کار مردمی انجام دهیم، فردی که در اسلام می‌خواهد مسئول نظام‌مشروطه باشد باید مسلمان باشد و برای اینکه این‌را از کار بیندازند گفتند که سوگند به کتاب آسمانی نیاز نیست، دوم اینکه گفتند مسئله مذهب مطرح نیست و سوم مسئله مربوط به رای بانوان که در مشروطه ممنوع بود و پنجم اینکه می‌خواستند مسیر به سمتی برود که از کشور اسلامی به کشوری بی دین تبدیل شویم.

وی ادامه داد: با بیداری امام‌خمینی و علما در مدت دو ماه شکست خوردند و شیوه چگونگی برخورد امام با توطئه‌ای که از کندی امریکا و رییس شورای امور خارجه برآمد بسیار جالب بود. امام اول سرپل‌های مذهبی مردم را آگاه کرد و بعد به توده مردم گفت اسلام در خطر است و یاریش کنید و سوم از مبنای دینی و خدایی با آن روبرو شد و چهارم مردم را به خطرات ناشی از براندازی اسلام آگاه کرد؛ بنابراین حرکت آگاه کردن توده‌های مردمی به روش انبیا بود و اگر آن‌ها دم از مردمی بودن می‌زدند امام هم مردم سالاری دینی را علنی کند همین باعث شد توده‌های مردم به صحنه آمدند و تظاهراتی که انجام شد باعث لغو کارهایشان شد.

وی ادامه داد: امام در فکر حاکمیت دین اسلام بود. امام آینده نگری داشت و معتقد بود حکومت ستم شاهی به درد اسلام نمی‌خورد و این اسلام باید با مردم انجام شود. نه اینکه از بالا رهبر مذهبی دستور بدهد و مردم بگویند چشم و مردم خودشان انتخاب آزادانه کردند و به همین دلیل انقلاب ما یک حرکت تمام مردمی است برای حاکمیت الله و ارزش‌های الهی و انسانی.

بادامچیان درباره مرزبندی بین حق و باطل در سخن پیامبر اسلام (ص) ادامه داد: از همان آغاز این مرزبندی عیان شد و از زمانی که از غار حرا برمی گردند و برپایی نماز چنین موضوعی را نشان دادند؛ پیامبر برای نجات انسان‌ها آمده است.

وی در ادامه نیز افزود: در اسلام و مبانی الهی ما اول با دشمن نمی‌جنگیم بلکه با زشتی‌ها و بدی‌ها می‌جنگیم. آمریکایی‌ها سخن از حقوق بشر سر می‌دهند، اما ضد حقوق بشر عمل می‌کنند. برای شناختن حق و باطل باید به این دقت کنیم که انسان‌ها خودشان خوبی‌ها را می‌شناسند به شرطی که آگاهی پیدا کنند. آن‌ها چهره حق را می‌پوشانند و حق را با باطل تلفیق می‌کنند. امام فرمودند ما وظیفه آگاه کردن مردم را داریم و بعد از آن خودشان می‌دانند چه کار کنند.

وی ادامه داد: ما راه استوار خودمان را داریم و داریم دولت کریمه اسلامی خودمان را با رفع مشکلات مردم راه می‌اندازیم و تمام زیر ساخت‌ها در این گام اول انجام شده است و ما هم نیروی ماهر داریم و هم اقتدار.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.