سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امربه معروف و نهی از منکر از وظایف عالمان است

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور فریضه امر به معروف و نهی از منکر را جزو وظایف عالمان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل محبی دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جلسه مجمع نخبگان کردستان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گفت: از آنجا که اجرای فریضه حج در گرو توانایی مالی است، اجرای امر بمعروف و نهی از منکر نیز منوط به علم است.

او اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را جزو وظایف خطیر عالمان دانست و گفت: فعالیت‌های علمی و آکادمیک برای آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

محبی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مرکز فرهنگی دانست و افزود: حوزه‌های علمی در خصوص ریشه یابی امر به معروف و‌نهی از منکر و معروفات در جامعه باید ورود پیدا کنند و فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام دهند.

او ایجاد مجامع علمی و کارگروه‌های تخصصی در استان‌ها در حوزه امر بمعروف و نهی از منکر ضروری برشمرد و گفت: آمران بمعروف و نهی از منکر باید در اجرای این فریضه باید نحوه و چگونگی برخورد و تذکرات با مردم و مسولان را بداند.

محبی همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مرکز ترویج معروفات عنوان کرد و گفت: در زیر مجموعه امر به معروف و نهی از منکر باید ارتباط و تعامل اساتید و دانشجویان به عنوان یک امر تربیتی مورد بررسی قرار گیرد و راهکار‌های تشویقی و اثر بخش رفتار‌ها بررسی شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.