سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس بنیاد شهید:

۱۰۷۳ قطعه زمین برای ایثارگران سیستان و بلوچستان تامین شد

اوحدی گفت: یکهزار و۷۳ قطعه زمین با همکاری استاندار سیستان و بلوچستان برای مسکن جامعه ایثارگران و خانواده شهدای این استان تامین شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، امضای تفاهم‌نامه، تامین زمین، ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در سیستان و بلوچستان با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا (س) اظهارداشت: وجود حضرت فاطمه(س) به عنوان موهبتی الهی در تاریخ اسلام یک بستر و تحول اساسی در دیدگاه‌ها نسبت به جایگاه و مقام زن به وجود آورد.

او با بیان اینکه سیره، رفتار و سلوک زندگی حضرت زهرا(س) یک گنجینه ماندگار و با ارزش برای نظام خانواده و ارتقای این نظام برای همیشه در مسیر انسان‌ها خواهد بود افزود: سیستان و بلوچستان ویژگی‌های خاص دارد و با استان‌های دیگر متفاوت بوده البته استان‌های مرزی شرایط ویژه‌ای دارند.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان هم میزبان شهدای مهمانی بوده که به این استان آمده‌اند و در آن شهید شدند و یک اثر ماندگاری را در تاریخ ایثار و شهادت به جاگذاشته‌اند که این خود ارزش بزرگی است.

او  با اشاره به اینکه دلبستگی که انسان‌ها نسبت به فرزندان شهیدشان آن‌هم پاره تن‌ دارند اظهارداشت: راه‌اندازی کاروان راهیان نور در سیستان و بلوچستان ضروری و پیگیری خواهد شد.

اوحدی با اشاره به اینکه این پیشنهاد راهکاری برای ایجاد، حفظ و توسعه یادمان‌های شهدا و عزیزانی است که در صیانت از مرزها، دفاع مقدس و دفاع از حرم به مقام شهادت نائل شدند.

او با بیان اینکه بنیاد شهید اگر امروز اعتبار پیدا کرده به اعتبار جامعه ایثارگری و خانواده معظم شهداست تصریح کرد: در ماده ۳۸ از سال ۹۰ و ۹۱، ۲ هزار میلیارد تومان بدهی به جانبازان و ایثارگران داشته‌ایم که همه این مطالبات در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: ما باید قدرشناس جامعه ایثارگران و خانواده شهدا باشیم و افتخار کنیم که خداوند بزرگ دینی برگردن مردم و در اختیار یک مجموعه به عنوان بنیاد شهید گذاشته است.

او  با اشاره به اینکه خداوند ثروتی به سیستان و بلوچستان داده و آن هم مردم غیور این منطقه است که در همه عرصه‌ها حضور پیدا کرده‌اند گفت: بیش از ۵۰۰ شهید اهل سنت در این استان گنجینه و نماد وحدت است که باید قدردان این موضوع باشیم.

اوحدی با تاکید بر اینکه دولت در سخت‌ترین شرایط همه مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران را پرداخت کرده گفت: با تفاهم‌نامه انجام شده با وزیر صنعت و رفاه پیش زمینه‌ای فراهم شد تا در بودجه سال آینده، ۸۰۰میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در جهت پشتیبانی اشتغال پایدار این قشر دیده شود.

او با بیان اینکه در احکام برنامه ششم بند(ج) ماده ۸۷ تاکید شده که همه فرزندان شهدا و خانواده جانباز بالای ۷۰ درصد در پایان این احکام که ۲ سال بعد می‌شود به استخدام در بیایند افزود: طی نامه‌ای که به رییس جمهوری زده شد ایشان با علم به این احکام دستور داد استخدام تمام فرزندان شهدا و خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد سال ۹۹ اتفاق بیافتد که این مهم یک حرکت بزرگ بود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه هماهنگی‌های این موضوع با سازمان امور اداری استخدامی کشور انجام شده گفت: اعلام پست‌های مورد نیاز و نیازمندی در جامعه ایثارگران در سامانه سجایا کاملا احصا شده است.

او با اشاره به اینکه آزمون اختصاصی استخدامی در بین فرزندان شهدا و خانواده‌های جانباز بالای ۷۰ درصد نیز برگزار می‌شود بیان کرد: وزیر علوم تاکید کردند که به سازمان سنجش دستور و هماهنگی‌های انجام می‌شود تا بزودی این آزمون را برگزار شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدای حوزه سلامت همه چیز را در طبق اخلاص گذاشتند و برگ زرین دیگری در حوزه دفاع از حریم سلامت و علم کشور به ثبت رساندند گفت:دانشگاه‌های علوم پزشکی پرونده‌های این افراد را به تهران بفرستند تا در کمیته ملی که با دستور رهبر معظم انقلاب و تصویب شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده این پرونده‌ها بررسی شود.

او  افزود: تا به امروز بیش از ۱۰۰ نفر از مدافعان حوزه سلامت مصادیق شهادتشان در کمیته ملی قطعی اعلام شده است.

خدمت بی‌منت به قشر ایثارگران و خانواده معظم شهدا انجام شود

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که خدمت بی‌منت به قشر ایثارگران و خانواده معظم شهدا انجام شود تا در پیچ و خم روزگار گرفتار نشده و خدمات ما منتج به توانمندی آنان در حوزه تحصیل، اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان شود.

احمدعلی موهبتی با بیان اینکه در سایر کشورهای دنیا که پیروی از ادیان الهی نیز ندارند برای کسانی که در دفاع از خاک و کشور نقش‌آفرین باشند احترام بسیار قائلند افزود: سیستان و بلوچستان در زمان دفاع مقدس نقش‌آفرین بود و در دورانی که استکبار در عراق و سوریه برنامه‌ریزی کرد مردم این سرزمین نقش مهمی ایفا کرده‌اند این در حالی بوده که این افراد در جبهه اول نا امنی‌های شرق کشور وظیفه مرزبانی از مرزهای کشور را نیز بر عهده داشتند.

او با اشاره به کارهای بسیار ضروری که در حوزه فرهنگ شهادت و شهدا در سیستان و بلوچستان باید شکل گیرد اظهارداشت: استان باید مقصد راهیان‌نور قرار گیرد به جهت اینکه بیش از ۲ هزار شهید در این استان شامل شهدا (حوزه ترور، شهدا حوزه مواد مخدر و ناامنی‌ها) در این استان شهید و خانواده هایی هستند که نیاز دارند این مکان‌ها را ببینند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این استان ایجاد فرهنگسراها اثر روحی و روانی خوبی خواهد داشت بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ما است که برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مجتمع فرهنگی در جنب گلزار شهدای شهر زاهدان بنابر ضرورت سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار به آن تعلق گرفت.

مهرداد عرب اول افزود: همچنین در صورت نیاز برای این مجموعه قطعا تا سال ۱۴۰۰ تامین اعتبار خواهیم کرد.

او بیان کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران نیز طرحی ملی بوده اما بنا بر ضرورت در سالجاری ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشتیم که ۴۵۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور ساماندهی گلزار شهدا برای سالجاری یک میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و تاکنون ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص پیدا کرده که امید می‌رود تا پایان سال ۷۰ درصد این اعتبارات نیز تخصیص یابد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.