سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی بسکت هوایی اطفای حریق در تبریز

مانور آزمایشی اطفاء حریق با بالگرد با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در این مانور بسکت هوایی اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی تبریز با موفقیت آزمایش شد.

این امداد هوایی در قالب تفاهم نامه وزارت دفاع با شهرداری تبریز، هلال احمر آذربایجان شرقی و سازمان جنگل‌ها و مراتع آذربایجان شرقی راه اندازی شده و اولین بسکت اطفاء حریق در کشور به شهرداری تبریز داده شده است.

در این مانور عملیات تجهیز بالگرد امداد سازمان آتش‌نشانی تبریز به بسکت آب و آبگیری آن از استخر ائل‌گلی و آب‌پاشی در محوطه از پیش تعیین‌شده با موفقیت صورت گرفت.

این بسکت برای اطفای حریق‌های بزرگ و جنگلی از شرکت‌های دانش بنیان بومی تهیه شده است.

علیرضا زبردست مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز با بیان اینکه برای نخستین بار است که در آتش نشانی‌های کشور از این بسکت‌ها رونمایی و استفاده می‌شود گفت:در آینده دومین بسکت نیز خریداری و به آتش نشانی تبریز ملحق خواهد شد.

او تجهیز سازمان آتش نشانی به مواد آتش خاموش کن جدید را دومین رونمایی امروز بیان کرد و افزود: تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان وزارت دفاع اقدام به ساخت مواد جدید آتش خاموش کن کردند که به مراتب عملکرد بهتری نسبت به مواد مرسوم فعلی دارند.

او اضافه کرد: بر اساس نیاز جامعه و استاندارد‌های موجود در حال تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی به تجهیزات مدرن از جمله پهباد‌های شناسایی و عملیاتی و ربات‌های غواص و آتش نشان نیز هستیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.