سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صمت:

دیگر خبری از کلمه"تخفیف"در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نخواهد بود

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار نیست دیگر کلمه ای به اسم "تخفیف" نوشته شود.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، تابش معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در سفر به قزوین با اشاره به تخلف برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تخفیف‌های غیر واقعی و تشکیل پرونده در این زمینه گفت: طبق نشستی که با اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشتیم دیگر قرار نیست چیزی به اسم تخفیف و قیمت‌های مختلف در این فروشگاه‌ها نوشته شود و به جای آن دو قیمت خواهیم داشت.

تابش افزود: یک قیمت بروی کالا و دیگری قیمت برای فروش است و قیمت فروش نهایتا با قیمت درج شده بروی کالا برابر خواهد بود که تخفیفش صفر است و یا قیمت فروش پایین‌تر از قیمت درج شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان با اشاره به اجرا نشدن این موضوع پس از دو هفته در فروشگاه‌های قزوین گفت: تلاش می‌شود از فردا این قانون اجرایی شود.

معاون وزیر صمت افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا تمام شدن کالا‌های قدیم حق ندارند همان کالا را با قیمت جدید عرضه کنند چر اکه موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان می‌شود.

مشکلی در تامین روغن وجود ندارد

تابش درباره کمبود روغن در بازار هم گفت: روغن خوراکی با افزایش تولید ۳۰ درصدی به میزان کافی در بازار تأمین شده است و کمبودی در این محصول نداریم.

او افزود: با افزایش ۳۰ درصدی تولید روغن خوراکی و تأمین ارز لازم و واردات روغن خام در حال حاضر تأمین و توزیع روغن بدون مشکل در حال انجام است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان افزود: روغن مورد نیاز صنایع نیز تامین شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

بازرسی های هوشمند می شود

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به اینکه به سمت بازرسی هوشمند حرکت می‌کنیم افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس این سازمان پاسخگوی ۳ میلیون واحد صنفی و یک میلیون واحد انباری و تولیدی نیست و از توان بسیج، مردم به عنوان ناظران افتخاری و رسانه‌ها کمک خواهیم گرفت.

او گفت: در ۵ ماهه گذشته ۱۵۰ هزار پرونده برخطی (آنلاینی) به تعزیرات فرستاده شده است.

به گفته تابش برای بازرسی شب عید، بازرسان سازمان صمت فعالیتشان و تعزیرات حکومتی شعب رسیدگی به تخلفات را افزایش می‌دهند و در همین راستا امروز سه خودروی متحدالشکل برای حضور ملموس در بازار در اختیار سازمان صمت قزوین قرار گرفت.

انتهای پیام/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.