سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرماندار هندیجان:

هیچ واکسنی برای کرونا در دسترس نیست/ این ویروس در هندیجان بال و پر گرفته است

خضعلی با ابراز تاسف نسبت به کاهش رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم گفت: در حال حاضر هیچ واکسنی برای کرونا در دسترس نیست و فعلا در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد.

بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) درخصوص آخرین وضعیت شهرستان در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ویژه کرونا گفت: درحال حاضر هیچ واکسنی در دسترس نیست و در آینده نزدیک نیز در اختیار عموم نخواهد بود.

او با بیان اینکه همچنان بهترین راهکار‌های مقابله با ویروس کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست‌ها محسوب می‌شوند، افزود: اصنافی که بیشتر در معرض خطر هستند و تردد‌های بیشتری دارند، حتما مورد بازرسی و نظارت بیشتری نیز قرار خواهند گرفت.

خضعلی پیشرفت طرح سردار سلیمانی در ردیابی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ طی هفته گذشته مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: عملکرد بسیار خوبی نسبت به هفته‌های آغازین طرح داشتیم، البته ادارات و بانک‌ها نسبت به آمار جلسه قبل وضعیت بهتری دارند، ولی باید رعایت اصول بهداشتی به ۱۰۰ درصد برسد.

معاون فرماندار هندیجان یکی از چالش‌های مهم پیش رو را توزیع اقلام دولتی در سطح شهرستان عنوان و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم راهکار‌های مناسبی جهت رفع این مشکل اجرا شود تا هم کالا‌های اساسی و موردنیاز به سهولت به دست شهروندان برسند و هم شیوه نامه‌های بهداشتی به بهترین نحو رعایت شوند.

ابتلا به کرونا در حال افزایش است

داوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان به خبرنگار ما گفت: تاکید ستاد ملی و استانی کرونا بر افزایش رپید تست‌ها است و ما نیز طبق این دستور نمونه گیری‌ها را افزایش داده ایم، بطوریکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ تست گرفته ایم که موارد مثبت در حال افزایش است.

او با بیان اینکه از آغاز طرح سردار شهید سلیمانی تاکنون، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی و اصناف مختلف از سوی نیرو‌های بهداشت، بسیج و هلال احمر و سایر سازمان‌های مرتبط مورد بازدید قرار گرفته اند و مراقبت لازم صورت گرفته است، اظهار داشت: در مدت مذکور ۲۱۳ تست تشخیص سریع و ۲۳ تست pcr انجام شده که مو‌ارد مثبت شناسایی شده نسبت به قبل به شدت افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

رئیسی بیان کرد: از همه پایگاه‌های بسیج، معتمدان و بزرگان محلات در سطح شهر و روستا‌ها تقاضا داریم در شناسایی موارد مشکوک به کرونا با همکاران بهداشت و بسیج همکاری کنند تا شناسایی افراد بیمار سریع‌تر انجام شده و درمان و پیگیری آن‌ها زودتر آغاز شود، چراکه مهمترین اصل در این طرح همکاری مردم برای شناسایی سریع افراد بیمار است، قبل از اینکه ویروس کرونا از فرد بیمار به اطرافیان و سایرین انتقال یابد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.