سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زعفران رتبه اول صادرات در خراسان رضوی

زعفران همواره رتبه بالایی را در بین کالا‌های صادراتی خراسان رضوی به خود اختصاص داده و محصولی است که همیشه بیشترین ارزش صادرات غیرنفتی را نصیب خراسان رضوی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مراسم افتتاح پروژه نماد بورس و انبار پذیرش شرکت تعاونی زعفران کاران وحدت خراسان رضوی در تربت جام، گفت: زعفران همواره رتبه بالایی را در بین کالا‌های صادراتی خراسان رضوی به خود اختصاص داده و محصولی است که همیشه بیشترین ارزش صادرات غیرنفتی را نصیب خراسان رضوی کرده است ، عمده زعفران جهان در خراسان رضوی تولید می‌شود و این محصول جای خود را در بازار‌های دنیا پیدا کرده است.

او افزود: ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا مزایای زیادی دارد ازجمله به ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی، پرداخت سریع‌تر مطالبات کشاورزان و افزایش شفافیت و حذف دلالان از چرخه کشاورزی می‌توان اشاره نمود.
 
ورود محصولات کشاورزی به بورس

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام گفت:با ورود محصول کشاورزی به بورس علاوه بر کاهش قابل توجه نقش واسطه ها، رفته رفته از دادوستد‌های سنتی و بدون تضمین رها می‌شویم و معاملات در بستر الکترونیک به توسعه این بخش و افزایش بهره وری کمک می‌کند.

علیرضا عرفانی مدیر جهادکشاورزی تربت جام هم در این باره گفت: پروژه نماد بورس و انبار پذیرش شرکت تعاونی کشاورزان زعفران کار وحدت خراسان رضوی با ۱۰۰میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی و گردش مالی سالیانه دو میلیارد تومان در بخش مرکزی تربت جام فعالیت خود را شروع کرد.

انتهای پیام/س. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.