سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه خودرو؛

مقایسه رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر

مشخصات فنی رنو کولئوس با میتسوبیشی اوتلندر در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نام رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر به‌قدری این روزها شنیده می‌شود که هر فرد بی‌علاقه به حوزه خودرو را نیز به‌سوی خود جذب می‌کند. کولئوس ساخت شرکت فرانسوی رنو و اوتلندر ساخت شرکت ژاپنی میتسوبیشی است. هر دوی این خودروهای شاسی‌بلند هم بسیار پرفروش هستند و هم در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارند. اما نوآوری، مشخصات فنی، امکانات و فنآوری‌های جدید، باعث شده‌است این دو خودرو تفاوت‌های آشکاری با یکدیگر داشته باشند. به همین دلیل، ما در این مقاله درباره مقایسه رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر صحبت می‌کنیم.

معرفی رنو کولئوس (Renault Koleos)

در همین ابتدای مقایسه رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر به معرفی نماینده فرانسه می‌پردازیم؛ رنو کولئوس یک خودروی شاسی‌بلند کامپکت است که در ابتدا به‌عنوان ماشینی مفهومی در نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2000 و سپس دوباره در سال 2006 در پاریس معرفی‌شد. نسل اول کولئوس توسط شرکت رنو طراحی و از طریق شرکت نیسان توسعه پیدا‌کرد، سپس کارخانه رنو سامسونگ موتورز وظیفه تولید آن را برعهده‌ گرفت.

ورژن‌های اولیه کولئوس در اکتبر 2011 و ژوئن 2013 برای خرید در دسترس بازار قرار‌گرفتند. نسل دوم این خودرو در نمایشگاه اتومبیل پکن 2016 «توسط کارلوس گون» رئیس رنو معرفی‌شد. با‌وجود شایعات گسترده مبنی‌بر ‌این‌که جدیدترین شاسی‌بلند رنو با نام Maxthon به بازار عرضه‌می‌شود، این شرکت به‌جای آن تصمیم‌ گرفته‌است تا نام کولئوس را بر روی این خودرو قرار‌دهد.

جدیدترین ورژن این خودرو برای اولین‌بار در تاریخ 1 اوت 2016 در استرالیا به‌فروش رفت و تا اواسط سال 2017 نیز وارد بازار آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی شد. همچنین مدل‌ به‌روز شده کولئوس در سال 2020 به بازار جهانی وارد خواهد‌شد.

معرفی میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander)

حال به دومین خودروی مقایسه رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر می‌رسیم. میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی‌بلند کامپکت است که توسط خودروساز ژاپنی میتسوبیشی‌موتور ساخته شده‌‌است. در ابتدا با نام میتسوبیشی آیرتِرِک شناخته و در سال 2001 در ژاپن معرفی‌شد و سپس براساس خودروی مفهومی میتسوبیشی ASX که در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل آمریکای شمالی 2001 به نمایش گذاشته شده‌‌بود به بازار عرضه‌شد.

نام خودرو بعد‌ها به اوتلندر تغییر کرد. نسل دوم این خودرو در سال 2006 معرفی‌شد و همه بازارها از جمله ژاپن نام اوتلندر را پذیرفتند، اگرچه تولید و فروش نسخه قدیمی‌تر (اِیرترِک) به‌ صورت موازی ادامه‌ داشت.

در سال ۲۰۱۳ علاوه بر مدل هایبریدی (PHEV)، مدل تمام‌احتراق (بنزینی) هم عرضه شد. در ایران در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ چهره  اول حضور داشت و در سال ۲۰۱۶، نسخه نیوفیس وارد بازار شد. (تیپ های ۳ همگی فول پنج‌نفره با تریم مشکی و تیپ های ۴ فول، هفت‌نفره با تریم کرم‌رنگ و سیستم صوتی آمریکایی راکفورد فازگیت بودند.) در سال ۲۰۱۷ شرکت آرین موتور تیپ جدیدی را با نام تیپ5 عرضه کرد که ترمز پارک برقی، سنسور جلو و دوربین ۳۶۰ دارد. ضمنا در سال ۲۰۱۴، آرین موتور چند دستگاه محدود اوتلندر هیببریدی با فیس قبلی وارد کرده بود که تحویل سازمان محیط زیست شد و سپس از سال ۲۰۱۷ اوتلندر نیوفیس را که علاوه بر نسخه بنزینی، نسخه هییبریدی هم داشت، با قصد فروش  بالا به عموم مردم وارد کشور کرد. 

مقایسه طراحی بیرونی رنو کولئوس با میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس دقیقاً همانند یک خودرو SUV(شاسی‌بلند) بسیار جذاب است، منحنی‌ها و خطوط زیبا در ظاهر خودرو به‌شکلی بسیار استادانه طراحی شده‌‌اند. سبک طراحی جلویی خودرو دارای ظاهری عضله‌ای و اسپرت است و تحت تأثیر چراغ‌های روشنایی روز C شکل  LED قراردارد.

خطوط باریک و زیبای جلوی خودرو به طراحی‌ قدرتمند آن کمک‌ کرده‌است، به‌طوری‏‎که امتداد طولی چراغ‌های‌ جلو که حالتی برجسته دارند، روی درها و قسمت‌های جانبی صندوق‌عقب کشیده‌شده‌اند. با ‌این‌که طراحی بیرونی خودرو ظریف و زیبا طراحی‌ شده‌است، اما در عین زیبایی، کولئوس شباهت زیادی به رنوتالیسمان دارد!.

در نقطه مقابل، طراحی بیرونی اوتلندر بسیار جذاب و قدرتمند است، مشبک کرومی(قسمت رادیاتور جلوی ماشین) زیبا، خطوط برجسته و امتداد‌یافته در کناره‌های خودرو به‌همراه چراغ‌های‌کشیده‌ و جذاب، نمای جلویی اوتلندر را بسیار باشکوه کرده‌است. طراحی‌عقب این خودرو شامل چراغ‌های روشنایی LED است که زیبایی قسمت عقبِ‌خودرو را دوچندان کرده‌است.

در‌مجموع ظاهر بیرونی این خودرو نیمه‌اسپرت – نیمه‌رسمی طراحی‌شده‌است. شرکت میتسوبیشی، ظاهر اوتلندر را به سبکی جدید طراحی کرده‌است، به‌طوری‌که هیچ اِلمان تقلیدی در آن مشاهده نمی‌شود. اما طراحی بیرونی میتسوبیشی اوتلندر مانند یک شاسی‌بلند کلاسیک به‌نظر می‌رسد، پس ممکن است خیلی جوان‌پسند نباشد!.

نتیجه: سبک طراحی کولئوس شباهت زیادی به رنوتالیسمان دارد، ولی ظاهر بیرونی اوتلندر کاملاً جدید است. با‌این‌حال، طراحی کولئوس اسپرت‌تر بوده و جذاب‌تر از اوتلندر است.

مقایسه طراحی داخلی رنو کولئوس با میتسوبیشی اوتلندر

رنو می‌گوید: «هنگام طراحی این خودرو تمرکز خود را بیشتر بر روی فضای داخلی کولئوس معطوف کرده‌بود.» به‌طور‌یقین فضای زیادی در داخل کابین وجود دارد و صندلی‌های عقب بسیار دِنج و جادار طراحی شده‌اند. هر قسمت از فضای داخلی این خودرو از متریال بسیار باکیفیت ساخته شده‌است.

صندلی‌های چرمی کولئوس بسیار نرم و راحت هستند. فضای داخلی رنو کولئوس به‌خوبی طراحی شده‌‌است و این تصور‌ عالی که رنو  به‌دنبال شاسی‌بلندی اسپرت بوده‌است را می‌توان به‌خوبی احساس‌ کرد.

هم‌چنین کنسول وسط دارای طراحی‌ارگونومیک است، به‌طوری که راننده می‌تواند به تجهیزات و دکمه‌ها تسلط داشته‌باشد. برروی کنسول‌جلو، صفحه‌نمایش‌لمسی بزرگ 8.7 اینچی وجود‌دارد که کاملاً متناسب طراحی شده‌است. به‌طورکلی، فضای داشبورد در جلو به ‌نوبه خود بسیار هوشمندانه و کاربردی طراحی شده‌‌است.

هنگامی‌که خودرویی در کلاس‌های جدید طراحی می‌شود، اغلب دارای تغییرات زیادی در طراحی کابین است. اما به‌نظر می‌رسد میتسوبیشی در ساخت اوتلندر به‌اندازه کافی تغییرات اساسی در طراحی داخلی ایجاد نکرده‌است! می‌توان گفت طراحی کابین این خودرو هم خوب است و هم تاحدودی بد!.

بسیاری از تجهیزات از‌طریق صفحه لمسی به‌راحتی قابل استفاده هستند و کنسول کاملاً ارگونومیک طراحی شده‌‌است. صندلی‌ها از چرم باکیفیت ساخته شده‌اند و بسیار نرم و راحت هستند. هم‌چنین فضای داخلی کابین بسیار جادار و مناسب است.

اما آن‌چه طراحی داخلی کابین را تاحدودی بی‌رمق نشان می‌دهد، این است که کابین اوتلندر مانند یک شاسی‌بلند جدید که جوان‌پسند و اسپرت باشد نیست. مورد دیگری که وجود دارد، حرکت صندلی است. صندلی‌راننده زمانی‌که خودرو شتاب‌ می‌گیرد، کمی حرکت‌می‌کند.

نتیجه: اوتلندر از طراحی داخلی گیرا و مواد باکیفیت‌تری ساخته شده‌است، اما درکل برای کاربران، رنو کولئوس زیبایی و جذابیت بیشتری دارد. اگر صادقانه بگوییم، رنو کولئوس به‌ویژه با داشبورد و نورپردازی داخلی كمی بهتر‌ از اوتلندر است. اما کیفیت متریال و نحوه‌ساخت کابین در اوتلندر تاحدودی بهتر است.

مقایسه رنو کولئوس با میتسوبیشی اوتلندر از نظر فنی

در زیر کاپوت کولئوس یک موتور چهار‌سیلندر بنزینی 2.5 لیتری آسپیراژی X-Trail قرار دارد که گشتاوری به‌اندازه 233 نیوتن‌متر را با 6000 دور در‌دقیقه تولید‌می‌کند و دارای گیربکس اتوماتیک CVT Xtronic با حالت‌های دستی است. مصرف سوخت در چرخه ترکیبی 8.3 لیتر در 100 کیلومتر است.

همان‌طور که آمار و ارقام نشان می‌دهد، رانندگی با این شاسی‌بلند بسیار هیجان‌انگیز است. سیستم تعلیق نرم، رانندگی روان و فرمان‌برقی سبک آن احتمالاً این خودرو را به همراهی‌خوب و دوست‌داشتنی در جاده تبدیل‌می‌کند. اما در جاده‌های پُرپیچ وخم، کنترل بدنه در مقایسه با آن‌چه شما از این کلاس انتظاردارید کمی خسته‌کننده است.

متأسفانه در زمین‌های لغزنده فرمان فاقد بازخورد مناسب است و راننده بر خودرو تسلط کافی ندارد. در رانندگی روزمره با سرعت متوسط، بازخورد فرمان مناسب است؛ اما در سرعت‌های بالا و در زمین‌های لغزنده این مشکل وجود دارد.

از سویی دیگر، اوتلندر دارای موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری است که 166 اسب‌بخار قدرت و 219 نیوتن‌متر گشتاور تولید‌می‌کند و دارای یک گیربکس‌اتوماتیک مداوم متغیر(CVT) است.

پیشرانه‌ این خودروی شاسی‌بلند، استاندارد بوده و دارای درایو تمام چرخ است. در بزرگراه شتاب این خودرو کمی غیرقابل‌قبول است، اما موتور‌پایه برای رانندگی در شهر خوب و کاملاً پاسخگو است.

تعلیق در اوتلندر قابل‌توجه است، زیرا نوسانات ناشی از حرکت خودرو در زمین‌های ناهموار به سرنشینان وارد نمی‌شود. به‌همین‌دلیل، رانندگی با اوتلندر به‌ویژه در جاده بسیار لذت‌بخش و روان است.

 

ویژگی دیگر اوتلندرهای واردشده به ایران، سیستم 4wd است. نحوه کار این سیستم به ‌این‌صورت است که انتخاب حالت اول با کلید وسط کنسول برای رانندگی تک دیفرانسیل است که در عین حال، مصرف سوخت را نیز کمی کاهش می دهد (حالت Eco) و نیرو فقط به دیفرانسیل جلو داده می شود. حالت دوم، دیفرانسیل Auto یا نرمال است که در این حالت، بسته به شرایط مخلتف محیط و سطح جاده، خودرو می تواند نهایتا تا ۳۰ درصد از نیروی موتور را به محور عقب هم برساند. در نهایت، حالت سوم Lock است که نیروی موتور  را در شرایط سخت جاده نظیر برف سنگین یا گیرکردن خودرو در گل یا چاله نهایتا تا ۵۰ درصد به محور عقب می رساند.

نتیجه: میتسوبیشی اوتلندر از نظر فنی و پیشرانه در زمین‌های لغزنده نسبت‌به رنو کولئوس رفتار بهتری از خود نشان‌می‌دهد. همچنین رانندگی با اوتلندر روان‌تر از کولئوس است.

مدل خودرو

رنو کولئوس

میتسوبیشی اوتلندر

پیشرانه

4 سیلندر

4 سیلندر

حجم موتور

2488 سی سی

2360 سی سی

حداکثر قدرت

170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

166 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

          233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

219 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه

گیربکس

CVT X-Tronic

 ۷ سرعته (۷ سرعته ی مجازی) 

CVT با قابلیت تعویض 6 دنده به‌صورت دستی

مصرف سوخت (ترکیبی)

8.3 لیتر در هر صد کیلومتر

9.3 لیتر در هر صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100

9.8 ثانیه

10.5 ثانیه

حداکثر سرعت

199 کیلومتر در ساعت

190 کیلومتر در ساعت

مقایسه آپشن‌های رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر

به بخش جذاب مقایسه رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر رسیدیم؛ در مورد آپشن‌ها باید بگوییم: «کولئوس نسبت‌به اوتلندر دارای تجهیزات رفاهی جذاب‌تری است.» برای مثال، ویژگی اتوپارک به‌تنهایی می‌تواند نشان‌دهنده برتری کولئوس باشد.

تجهیزات

رنو کولئوس

میتسوبیشی اوتلندر

چراغ

چراغ‌هاى جلو LED PURE VISION، چراغ‌هاى دى لايت LED با طراحی C شكل، چراغ مه‌شكن جلو با قابليت چرخش با فرمان

چراغ‌های جلو LED، شوینده چراغ‌ها بر روی سپر جلو، Day Light جلو، چراغ‌های عقب LED طیفی

سیستم‌های مولتی مدیا

رنو R-LINK سيستم ناوبرى ، به‌همراه 13 عدد بلندگو BOSE سيستم صوتى حرفه‌اى، بلوتوث و دكمه فرمان صوتى روى غربيلک فرمان

دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان، دارای پورت USB و دوربین دنده عقب

صفحه نمایش

مانيتور لمسى 8.7 اينچى

نمایشگر 7 اینچی لمسی

رینگ‌ها

سنسورجلو، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه کور

۱۸ اینچی طرح جدید، لاستیک 55R18/225

آینه

آیينه‌هاى جانبی مجهز به راهنماى LED، آیينه‌هاى جانبی برقی تاشو همراه با گرمكن، آیينه عقب الكتروكروميک اتوماتيک

آیینه‌های جانبی با قابلیت جمع شدن الکتریکی، آینه الکتروکرومیک

تهویه مطبوع

تهويه اتوماتيک دوگانه با كانال هواى سرنشينان عقب

سیستم تهویه هوای دوگانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین Dual Air Conditioning

صندلی

پشت سرى قابل تنظيم براى صندلی‌هاى جلو، صندلی‌هاى رديف جلو برقی گرم شونده و خنک شونده، صندلی راننده با تنظيم گودى كمر

صندلی‌هاى تاشوى عقب با قابليت تفكيک40:60 مجهز به كنسول، امكان اتصال صندلی كودک ISOFIX

صندلی‌ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای ۷ صندلی در ۳ ردیف)

صندلی‌های تمام چرم به‌همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۴ جهت

گرم‌کن صندلی‌های جلو

صندلی تاشوی عقب باقابلیت تفکیک ۶۰:۴۰ مجهز به کنسول عقب، سیستم ایزوفیکس

شیشه

شيشه بالابر جلو و عقب برقی

شیشه بالابر جلو و عقب برقی

سیستم‌های هشدار دهنده

سیستم هشداردهنده نقاط کور، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو، سیستم هشداردهنده خروج خودرو از مسیر حرکت

سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر حرکت، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو

امکانات دیگر

اتوپارک و پانارومیک

 

مقایسه ایمنی رنو کولئوس با میتسوبیشی اوتلندر

هر دو این خودروها به‌طورکامل امنیت سرنشینان را تامین‌می‌کنند. رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر بالاترین امتیاز ایمنی را از EURO-NCAP(مؤسسه ایمنی اروپا) دریافت‌ کرده‌اند.

تجهیزات

رنو کولئوس

میتسوبیشی اوتلندر

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، قفل‌های ایمنی کودک، قفل درب‌ سنجش سرعت

 

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم کاهش برخورد رو به جلو، ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار

کیسه هوا

6 کیسه هوا ( جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده‌ای)

مجهز‌به 7 ایربگ (۲ عدد جلو و سرنشین، ۲ عدد ایربگ جانبی، ۲ عدد ایربگ پرده‌ای و ۱ عدد زانو)

سیستم‌ترمز

ترمزهای ضد قفل (ABS)

سیستم‌ترمز خودکار AEB

مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار (HSA)، ترمز اضطراری کمکی

مقایسه قیمت رنو کولئوس با میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر از لحاظ ارزش خرید را می‌توان کمی سخت دانست زیرا سلیقه نیز در این بخش از مقایسه، تاثیر دارد. از نظر قیمت هر دو این خودرو شاسی‌بلند در دسته ماشین‌های گران‌قیمت قرار‌می‌گیرند. قیمت هر دو این خودروها تقریباً مشابه است و هر دو گارانتی 5 ساله دارند. گارانتی رنو کولئوس را نگین‌خودرو و گارانتی میتسوبیشی اوتلندر را آرین‌موتور ارائه‌می‌دهد. با ‌این‌که قیمت هر دو این خودروها بالا است، اما به‌خوبی رضایت خریداران را به‌ خود جلب کرده‌اند.

جمع بندی 

به آخرین بخش از مقاله ” مقایسه رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر ” رسیدیم؛ هر دو این خودروها با داشتن تفاوت‌های گوناگون، انتخاب‌هایی عالی برای کسب تجربهِ لذت‌بخشِ رانندگی هستند. با ‌این‌حال، اگر به شاسی‌بلند اسپرت علاقه‌دارید و آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی، صندلی های ردیف دوم راحت تر و ارگونومیک‌تر و شتاب بهتر برای شما جذاب‌تر است، رنو کولئوس را انتخاب‌کنید. اگر رانندگی‌نرم و لذت‌بخش، کیفیت کمی بالاتر کابین، سیستم تعلیق نرم تر، فرمان پذیری بهتر، قابلیت آفرود بهتر و در دسترس‌بودن تیپ های مختلف از جمله هفت نفره برای خانواده های پر جمعیت را می‌خواهید، میتسوبیشی اوتلندر را خریداری‌کنید. به‌طورکلی، هر کدام از این دو خودرو باتوجه به مشخصات و امکاناتی که ارائه‌ می‌دهند، تفاوت‌های آشکاری با یکدیگر دارند، هرچند که هردو انتخاب‌های جذابی برای خریداران هستند.

 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.