سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز مرز هوایی سمنان مشکلی در مرز هوایی شاهرود ایجاد نمی کند

فرماندار سمنان گفت: قرار نیست با صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان و ایجاد آن، تغییر یا اتفاقی برای مرز هوایی فرودگاه شاهرود بیفتد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، برخی از کاربران فضای مجازی نیز شایعه‌ای را مطرح کردند مبنی بر اینکه با طرح این درخواست، به نوعی مجوز مرز هوایی فرودگاه شاهرود لغو خواهد شد و در واقع سمنان مرز هوایی فرودگاه شاهرود را مصادره خواهد کرد و انتشار همین شایعه سبب موضع‌گیری برخی از شهروندان شاهرودی نسبت به این موضوع شد.

نادر فخری فرماندار سمنان نیز در پی انتشار برخی شایعات درباره اخذ مجوز مرز هوایی برای فرودگاه این شهر و تأثیر آن بر فرودگاه شاهرود؛ نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

او ضمن تکذیب این شایعات تصریح کرد: قرار نیست با صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان و ایجاد آن، تغییر یا اتفاقی برای مرز هوایی فرودگاه شاهرود بیفتد.

فخری با اشاره به اینکه بین‌المللی شدن فرودگاه سمنان یکی از لازمه‌ها و زیرساخت‌های مهم توسعه پایدار در این شهرستان و استان سمنان است تصریح کرد: مردم مرکز استان سمنان مطالبه تحقق این مهم را دارند و ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.

فرماندار سمنان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی پروژه تکمیل فرودگاه سمنان عنوان کرد: ایجاد جایگاه سوخت‌گیری و مرکز هواشناسی، از الزامات مهم و باقیمانده فرودگاه سمنان است که به‌شدت پیگیر اتمام آن هستیم.

فخری اضافه کرد: با توجه به اعتبارات جذب شده و قول مساعد مدیرکل هواشناسی استان سمنان امیدواریم ظرف ماه‌های آتی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از مرکز هواشناسی فرودگاه سمنان باشیم.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با اختصاص اعتبار لازم، پروژه مهم احداث جایگاه سوخت‌گیری هواپیما‌ها در فرودگاه سمنان نیز به سرانجام برسد.

فرماندار سمنان همچنین بر لزوم ایجاد ساختار مناسب و تکمیل کادر نیروی انسانی متخصص برای این فرودگاه از طرق قانونی تأکید کرد.

به هر روی آنچه در این میان مهم است توجه به اجرای پروژه‌های محرک توسعه به‌عنوان اولویت دولت در جای‌جای کشور و استان سمنان است و فرودگاه، از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند محرک توسعه در سراسر استان باشد؛ نگاه منطقی و به دور از تعصبات نیز یکی از الزاماتی است که به این فرایند توسعه شتاب خواهد بخشید.

حال باید منتظر ماند و دید که تحقق این مطالبه مهم مردم مرکز استان سمنان چه زمانی محقق خواهد شد و آیا فرماندار جدید سمنان خواهد توانست طلسم چند ۱۰ ساله فرودگاه سمنان را شکسته و تا پایان دولت دوازدهم، فرودگاه بین‌المللی سمنان را به مردم این دیار هدیه دهد؟

انتهای پیام / گ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.