سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل کمیته ملی المپیک:

بدنسازی یکی از رشته‌های پرافتخار ورزش ایران است/ کمیته بین المللی المپیک و ژاپن مصمم هستند که المپیک را برگزار کنند

سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره شرایط کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو توضیحاتی داد.

کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان رشته بدنسازی اظهار کرد: متاسفانه امروز اخبار ناخوشایندی را شنیدیم و علی انصاریان، قهرمان ملی ما درگذشت. پیش از این هم مهرداد میناوند به رحمت خدا رفته بود. از خدا برای هر ۲ مرحوم طلب آمرزش می‌کنم.

او در ادامه گفت: امروز در این مراسم خوب و باشکوه که فدراسیون بدنسازی و پروش اندام تدارک دیده بود؛ حاضر شدیم تا از قهرمانان ارزشمند این رشته تقدیر کنیم. این که هر کدام از ما به سهم خودمان از قهرمانان کشوری تقدیر و تشکر کنیم، اقدام پسندیده‌ای است.


بیشتر بخوانید


دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: بدنسازی در کشور ما علاقه‌مندان زیادی دارد و افراد زیادی در این رشته فعالیت می‌کنند. بدنسازی از رشته‌های پرافتخار کشور ما است و امیدوارم این افتخار آفرینی‌ها استمرار داشته باشند. برای نصیرزاده که جوان خوب، زحمتکش و فعالی است، آرزوی توفیق دارم. او قطعا می‌تواند باعث پیشرفت و انسجام بیشتر رشته بدنسازی شود. از تمام کسانی که در گذشته برای پیشرفت بدنسازی کشور تلاش کرده‌اند هم تشکر می‌کنم.

سعیدی درباره المپیک توکیو عنوان کرد: تاکنون ۵۲ سهمیه کسب کرده ایم و در سطح جهانی، تکلیف ۵۲ درصد سهمیه‌ها مشخص شده است. سهمیه برخی از رشته‌ها هنوز باقی مانده و مسابقات انتخابی آن‌ها برگزار نشده اند. امیدوارم تکلیف بقیه سهمیه‌ها هم هر چه زودتر مشخص شود. کمیته بین المللی المپیک و دولت ژاپن مصمم هستند که المپیک توکیو را امسال تحت هر شرایطی برگزار کنند. به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات زیادی شدیم، اما کمیته بین المللی المپیک و سازمان بهداشت جهانی همکاری خوبی با یکدیگر دارند تا شرایط لازم را برای برگزاری مسابقات المپیک فراهم کنند.

او افزود: هر هفته کمیته فنی المپیک زیر نظر سجادی نشست‌هایی را برگزار می‌کند و با رصد برنامه‌های فدراسیون‌هایی که در المپیک سهمیه دارند، برای المپیک آماده می‌شود. نتایج تمام این نشست‌ها به صالحی امیری، کمیته ملی المپیک و ستاد عالی مسابقات اعلام می‌شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره روند برگزاری اردو‌های آماده سازی تیم‌های ملی کشورمان برای حضور در المپیک توکیو اظهار کرد: اردو‌های تمام رشته‌هایی که سهمیه المپیک گرفته‌اند، به طور منظم برگزار می‌شوند و مشکل خاصی وجود ندارد. بودجه لازم هم پیش بینی شده است و علاوه بر پرداخت کامل بودجه فدراسیون ها، با تصویب کمیته اجرایی، مبالغ دیگری هم به فدراسیون‌های المپیکی پرداخت کرده‌ایم. رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای هیئت اجرایی تاکنون از ۳۶ فدراسیون بازدید کرده اند و به زودی از بقیه فدراسیون‌ها نیز بازدید می‌کنند. این بازدید‌ها بسیار مشکل گشا هستند و در کنار کمک به برطرف کردن موانع فدراسیون‌ها و رشته‌های المپیکی، برای کاروان اعزامی کشورمان ایجاد انگیزه می‌کنند.

او در ادامه گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حقوق مربیان، سرمربیان و بازیکنان المپیکی را طی ۲ مرحله پرداخت کرده‌اند. ان شاءالله در مرحله سوم هم حقوق کاروان المپیکی ایران با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پرداخت خواهد شد. حقوق ۱۰ ورزشکار المپیک تابستانی و ۴ ورزشکار المپیک زمستانی هم پرداخت شده است. امیدوارم که نتیجه زحمات و تلاش‌های ورزشکاران ما خوشحالی و شیرین شدن کام ملت ایران باشد و ما کاروان قدرتمندی را به سی و دومین دوره بازی‌های المپیک اعزام کنیم.

سعیدی در خصوص شعار کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو عنوان کرد: شعار‌های پیشنهادی در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بررسی شد و ان شاءالله در جلسات آتی ستاد عالی بازی‌ها درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد. طرح لباس کاروان اعزامی ایران هم که برای آن فراخوان داده بودیم، آماده شده است و ان شاءالله تولید لباس‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.