سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در خصوص امکان استفاده از واکسن اسپوتنیک

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی از امکان استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در صورتی که موافقت طرف‌های اروپایی و فرانسوی را کسب کند، ممنوعیتی برای استفاده نخواهد داشت.

وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با رادیو «اروپا ۱» رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در سخنانی گفت: واکسن ملیت ندارد. مهم آن است که دارو مؤثر باشد. در صورتی که با واکسن اسپوتنیک از سوی آژانس دارو هیئت عالی بهداشت موافقت شود و با استاندارد‌های علمی همخوانی داشته باشد، در نتیجه هیچ گونه ممنوعیتی در این خصوص وجود ندارد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز گذشته اعلام کرده بود کشورش امکان توزیع واکسن اسپوتنیک وی را تا زمانی که این کارخانه روسی درخواست خود را به سازمان‌های اروپایی ندهد، وجود ندارد.

همچنین این اظهارات لودریان دو روز پس از آن بیان می‌شود که «پیر لوی» سفیر فرانسه در روسیه در اظهاراتی اعلام کرد تولید مشترک واکسن روسی اسپوتنیک وی با فرانسه به تایید آن توسط آژانس دارویی اروپا بستگی دارد.. لوی در گفتگو با شبکه خبری اسپوتنیک روسیه گفته بود که تایید آژانس دارویی اروپا در خصوص واکسن براساس تجزیه و تحلیل منحصر به فرد علمی انجام خواهد شد.

گفتنی است مجله علمی لانست به تازگی نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن اسپوتنیک وی را منتشر کرده است. واکسن «اسپوتنیک وی» در مرحله سوم آزمایش‌های بالینی، نمره قابل قبولی از اثربخشی را کسب کرد که حدود ۹۱.۶ درصد است.

همچنین آنگلا مرکل اطلاعات منتشر شده در خصوص این واکسن روسی را خوب توصیف کرده بود. او البته بر لزوم تأیید واکسن از سوی آژانس دارویی اروپا تأکید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.