سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانبخشی بیماران سکته مغزی در منزل با چند تکنیک ساده

دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز گفت: بیماران سکته مغزی باید از برنامه درمانی مناسبی برخوردار شوند تا دوباره مهارت‌های درکی و حرکتی خود را به دست آورند.

شقایق فولادوند، دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: فردی که دچار سکته مغزی شده و یک طرف بدن بی حرکت یا به حالت ضعیف قرار گرفته است؛ نیاز به فیزیوتراپی و توانبخشی مستمر دارد.

دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز  افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضعف بدنی، این افراد استرس زیادی را تجربه می‌کنند که با پیروی از توصیه های متخصص مربوطه  می توانند سیستم بدنی خود را در منزل با کمک اعضای خانواده به حالت قبل برگردانند.

فولادوند گفت: توصیه اول ما به خانواده این افراد این است که سعی کنند هر ۴ یا ۵ ساعت یک بار با کمک به آن‌ها قدم زدن آهسته در منزل را شروع کنند چراکه قدم زدن کمک بسیاری به عضلات این افراد می‌کند. 

او افزود: دست‌های افرادی که به سکته مغزی دچار شده اند، دیرتر از پا‌های آن ها به حالت قبلی برمی‌گردند؛ بنابراین خانواده ها اگر تاخیری در برگشت دست‌ها به حالت قبل مشاهده کردند، نگران نباشند؛ چرا که ممکن است حدود ۸ ماه یا حتی بیشتر زمان ببرد.

اگر بیماران سکته مغزی از برنامه درمانی مناسبی برخوردار شوندکه تمرین‌های توانبخشی در آن اولویت داشته باشد، می‌توانند مهارت‌های درکی و حرکتی ضروری را دوباره یاد بگیرند.

انتهای پیام /ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.