سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوش آبادی در نطق میان دستور؛

دولت موظف است حقوق زنان را تعیین کند

نماینده مردم ورامین گفت: دولت موظف است حقوق زنان در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی را تعیین کرده و زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم وارمین در جلسه علنی (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت روز زن و روز مادر و همچنین دهه فجر اظهار کرد: با نگاهی به قانون اساسی کشورمان به نقش و جایگاه زنان به عنوان محور اصلی خانواده، رفع تبعیض‌های ناروا و برخورداری آن‌ها از حقوق مساوی در برابر قانون مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در اصول متعدد قانون اساسی کشور، اصل تساوی زن و مرد در برابر قانون و تامین حقوق همه جانبه آن‌ها مورد تاکید است. در اصل سه قانون اساسی تامین امنیت قضایی عادلانه و در اصل بیستم قانون اساسی یکسان بودن حقوق زن و مرد در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مورد نظر است.

نوش آبادی تاکید کرد: دولت موظف است حقوق زنان در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی را تعیین کرده و زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن فراهم کند و حقوق مادی و معنوی آن‌ها را احیاء کند.

نمینده ورامین بیان کرد: انتظار بانوان کشور از مسئولان سه قوه این است که با استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی و سایر قوانین موجود از حقوق مادری و معنوی زنان کشور بیش از پیش دفاع و حمایت شود تا شرایط مناسب برای تحقق کامل حقوق فردی و اجتماعی آن‌ها فراهم شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد قانون گذاری اظهار کرد: به نظرم باید به اصولی مهم توجه کنیم. اول ضرورت توجه به مسائل کلان کشور در امر قانون‌گذاری، دوم لزوم توجه به نظرات کارشناسی در امر قانون‌گذاری، ترجیح مسائل کلی بر مصالح منطقه‌ای، چهارم لزوم آرمانگرایی و واقع بینی توامان در قانون‌نویسی و البته حذف قوانین معارض و مزاحم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.