سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب استرالیا

در آتش‌سوزی جنگل‌ها نزدیک شهر پرث در غرب استرالیا بیش از ۷۰ خانه تخریب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات استرالیا اعلام کردند دست کم ۷۱ خانه در آتش سوزی جنگل‌ها نزدیک شهر پرث در غرب استرالیا ویران شد.

منطقه وسیعی از تپه‌های شهر پرث، مرکز ایالت استرالیای غربی، در این آتش سوزی‌ها ویران شده است و شعله‌های آتش به سمت مناطق مسکونی در حرکت است.

تاکنون گزارشی در مورد تلفات احتمالی اعلام نشده است، اما گفته می‌شود که شش آتش نشان در عملیات اطفای حریق به طور سطحی زخمی شده اند. مقامات از مردم خواسته اند محدودیت‌های قرنطینه‌ای را نادیده بگیرند و خانه هایشان را ترک کنند.

روز سه شنبه دود سیاه آسمان شهر پرث را در ۳۰ کیلومتری غرب آتش سوزی‌ها فرا گرفت. تا کنون حدود ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های این شهر در آتش سوخته است.

به علت شرایط جوی و پیش بینی باد شدید در روز چهارشنبه، ممکن است شرایط بدتر شود و شعله‌های آتش گسترش یابد. انتظار می‌رود که امروز دمای هوا به حدود ۳۵ درجه سانتی گراد برسد. مقامات امیدوارند که اواخر هفته دمای هوا کاهش یابد و باران ببارد.

در پی شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در پرث در ده ماه گذشته، این شهر از روز یکشنبه وارد قرنطینه پنج روزه شد. حدود دو میلیون نفر از ساکنان این شهر و مناطق اطراف آن قرار بود در خانه هایشان بمانند.

رئیس آتش نشانی ایالت استرالیای غربی گفت با توجه به شرایط کنونی و پیشروی آتش به سمت مناطق پرجمعیت، جان مردم در معرض خطر است و بهتر است که محدودیت‌های قرنطینه‌ای را نادیده بگیرند و خانه هایشان را ترک کنند. از روز دوشنبه صد‌ها نفر منطقه را ترک کرده اند و به مراکز تعیین شده پناه برده اند.

سال گذشته در فصل آتش سوزی جنگل ها، بیش از سه و نیم میلیون هکتار از مراتع غرب استرالیا در آتش ویران شد. اما خسارات مادی در این ایالت کمتر از ایالت‌های نیو ساوث ولز و ویکتوریا در جنوب غربی استرالیا بود.

استرالیا هر ساله در فصل تابستان در نیمکره جنوبی زمین شاهد آتش سوزی هاست. اما این آتش سوزی‌ها به علت پدیده‌های مربوط به گرمایش زمین بیش از پیش پرخطر است. افزایش دما، افزایش امواج گرما و کاهش بارندگی‌ها ترکیبی ایده آل برای گسترش آتش سوزی هاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.