سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستانی‌ها ۴۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیر کل کمیته امداد کردستان از پرداخت ۴۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رسول شیخی زاده مدیر کل کمیته امداد کردستان در دومین جلسه شورای زکات کردستان که با حضور مدیر کل امور اجرایی زکات کشور برگزار شد، عنوان کرد: از هزار و ۶۵۷ روستای استان کردستان هزار و ۲۸۷ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

او افزود: ۴۵ میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماهه نخست امسال جمع آوری شده است.

شیخی زاده گفت: از این مبلغ زکات چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غلات، ۲۰ میلیارد تومان واجب و مال التجاره، ۱۸ میلیارد تومان فطریه، یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان مستحق و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کفاره بوده است.

او بیان کرد: ۳۹ میلیارد تومان از زکات جمع اوری شده برای فقرا هزینه شده است که با این مبلغ ۴۱ فقره جهیزیه، ۱۷۷ مورد کمک هزینه درمانی، ۲۸۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۳ مورد آزادی زندانیان، ۲۷ مورد خرید و احداث مسکن، ۱۸ مورد تعمیرات مسکن تامین شده است.

او ادامه داد: همچنین از این مبلغ زکات ۵۳ هزار مورد کمک معیشت به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: ۶ میلیارد تومان از مبلغ زکات نیز برای ۹۳ مورد پروژه عام المنفعه مانند ساخت مسجد، خانه عالم، غسالخانه و سایر پروژه‌ها هزینه شده است.

او افزود: تمامی زکات جمع آوری شده در همان شهرستان، روستا و منطقه جمع آوری شده و با همکاری خیران، معتمدین و روحانیون هزینه شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.