سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمی از باغات خسارت‌دیده داراب بیمه نیستند

فرماندار ویژه شهرستان داراب، گفت: ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات داراب دچار خسارت شده اند که نیمی از باغات این شهرستان بیمه نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اصغر فرودی فرماندار ویژه شهرستان داراب، بیان کرد: سرمازدگی اخیر باعث شد ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باغات بخش فورگ و فسارود دچار آسیب شوند که در این راستا، ۳ هزار و ۵۰۰ کشاورز خسارت‌ زده شده‌اند.

او، تصریح کرد:  این موضوع به استانداری منتقل شد و پس از تشکیل ستاد بحران، مسئولان جهاد کشاورزی از وزراتخانه و مرکز استان به داراب سفر کرده و از نزدیک، میزان خسارات را برآورد کردند.

فرودی، ادامه داد: میزان خسارات وارده در باغات و مزارع دو بخش فورگ و فسارود، ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار ویژه شهرستان داراب، افزود: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی خسارت‌ دیده بیمه محصول و تنه درخت هستند و مابقی بیمه نیستند.

فرودی، اضافه کرد: این معضل از طریق استانداری به هیات دولت انتقال یافت و مقرر شد به منظور حمایت از کشاورزان خسارت‌دیده، مبلغی به عنوان بلاعوض و یا تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

او، اظهار کرد: پیشنهاد ما این بود که به ازای هر هکتار زمین خسارت‌دیده، ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان ارائه شود که این پیشنهاد در دست بررسی است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.