سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله فلاحتی:

دین اسلام دور از افراط و تفریط است

نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه هفتگی تفسیر قرآن گفت: اسلام دین متین به معنای دور از افراط و تفریط است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه تفسیر آیه ۲۷ سوره حدید قرآن با بیان اینکه دین با حاکم شدن در جامعه، زندگی بشر را به تعالی می‌رساند، گفت: اسلام دین متین به معنای دور از افراط و تفریط است.

او افزود: بخشی از این آیه در بردارنده صفت رهبانیت است که آن را رهبانان مسیحی برای خود انتخاب کردند.

امام جمعه رشت موضوع رهبانیت در اسلام آن طور که در مسیحیت مطرح است را منفی عنوان کرد و اظهار داشت: رهبانیت به معنای آن است که انسان از مردم و جامعه فاصله بگیرد، گوشه نشینی کند و تنها مشغول عبادت خدا شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اصل رهبانیت مبنی بر اینکه انسان مشغول بندگی خدا شود پسندیده است، تصریح کرد: رهبانیتی که انسان مشغول بندگی خدا شود مورد توجه دین است.

او به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه رهبانیت دین من نماز و جهاد است، اشاره کرد و گفت: رهبانیت در اسلام بندگی و عبادت خدا به صورت میانه است و افراط و تفریط ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در اسلام انسان باید زندگی خود را به بندگی خدا، خانواده و خدمت به همنوع تقسیم کند، بیان کرد: اسلام دین متین به معنای دور از افراط و تفریط است.

آیت الله فلاحتی افزود: دین بر پایه عبودیت و بندگی خدا است و در این راستا قدرت‌های سلطه گر جهانی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا دین در عرصه اجتماع حاکم نشود.

او با بیان اینکه دین با حاکم شدن در جامعه زندگی بشر را به تعالی می‌رساند، یادآور شد: اگر تعصب‌های جاهلی برداشته شود، حکومت‌ها ملت‌ها را در انتخاب دین آزاد بگذارند و بین ادیان مناظره برگزار شود دیگر احدی نمی‌ماند که اسلام را نپذیرد.

امام جمعه رشت اسلام را دین اعتدال، منطق و امید خواند و تصریح کرد: اگر امید و عشق آن طور که در روایات آمده در کالبد زندگی بشر ببارد، انسان عاشقانه به سوی معبود می‌رود.

آیت الله فلاحتی همچنین در این جلسه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی بزرگ بشریت و اسلام و سالروز میلاد امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.