سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حفاظت از تالاب «قره قشلاق» بناب

فرماندار بناب بر ضرورت حفاظت از تالاب «قره قشلاق» بناب تاکید کرد و گفت:مردم از تالاب‌ها به عنوان یک سرمایه عظیم ملی حفاظت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شهریار فتحی فرماندار بناب گفت:مردم باید به این باور برسند که تالاب‌ها یک سرمایه ملی هستند و باید برای حفاظت از آن‌ها تلاش و کوشش نمایند.

اوافزود:باید برای حفاظت و صیانت از تالاب‌ها قدم‌های اساسی برداشته شود،مردم باید از تالاب‌ها در کشور به عنوان یک سرمایه مهم و ارزشمند ملی حفظ و حراست کنند.

تالاب «قره قشلاق» بناب در وضعیت مطلوبی قرار دارد

صیاد لطفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب نیز اظهار کرد:بناب با دارا بودن تالاب «قره قشلاق» به عنوان شهر تالابی شناخته می‌شود.

او با اشاره به ضرورت صیانت از تالاب‌ها یادآور شد: تالاب «قره قشلاق» بناب از سال ۱۳۶۴ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است و تنها محیط بان قره قوزلو این تالاب را تحت حفاظت قرار داده است.

اوعدم تحویل حقابه و نیاز آبی تالاب، چرای بی رویه دام مخصوصاً در فصل زادآوری پرندگان و عدم تعبیه دریچه در محل کانال اتصال زرینه رود به سیمینه رود را از مشکلات تالاب «قره قشلاق» بناب برشمرد و خواستار رفع این نواقصات شد.

گفتنی است، تالاب «قره قشلاق» بناب با بیش از ۲۲ هزار هکتار وسعت در ساحل جنوبی دریاچه ارومیه در شهرستان بناب واقع شده است.

تالاب «قره قشلاق» بناب به دلیل زیبایی و تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی به عروس تالاب‌های شمال غرب کشور شهرت یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تالاب ، سرمایه ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.