سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطان کلاهبرداری اینترنتی دستگیر شد

فردی که از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت اینترنتی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی دریافت گزارش قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی ۳۰ میلیون ریالی از حساب بانکی یک شهروند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با انجام تحقیقات از مال باخته و اقدامات اطلاعاتی و فنی، کارآگاهان پلیس فتا دریافتند، وجه سرقتی از حساب شاکی با برنامه‌ای اینترنتی (اپلیکیشن) و از طریق پایانه‌های فروشگاهی در چند شهر استان تهران برداشته شده است.

فرمانده انتظامی مازندران از اخذ گزارش‌هایی مشابه در خصوص کلاهبرداری اینترنتی از این طریق با شگرد فیشینگ به بهانه خرید شارژ از درگاه‌های جعلی بانکی و افشای اطلاعات حساب بانکی افراد خبر داد و گفت: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات رد متهم اصلی پرونده را شناسایی کردند.

سردار میرزایی افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم و با هماهنگی قضائی این فرد در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در شهر تهران دستگیر و از محل سکونت وی کارت‌های عابر بانک، سیم کارت، گوشی تلفن همراه و دستگاه کارتخوان متعلق به افراد دیگر کشف شد.

او با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه فعالیت مجرمانه بود، گفت: این فرد در ادامه با توجه به ارائه مستندات و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و اظهار داشت؛ از مهرماه سال ۹۸ با نام مستعار در یکی از کشور‌های همسایه و از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان و برداشت غیرقانونی از حساب آنان می‌کرد.

فرمانده انتظامی مازندران از کشف اطلاعات حساب بانکی ۳ هزار و ۶۰۰ شهروند از این متهم خبر داد و افزود: این متهم تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال از حساب بانکی شهروندان در استان‌های مختلف کشور کلاهبرداری کرده است.

متهم پس از انجام تحقیقات با قید وثیقه از سوی مرجع قضائی به زندان ساری معرفی شد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام ایکاش به موضوع فروشگاه های اینترنتی هم بپردازید که علیرغم داشتن نماد اعتماد الکترونیکی به راحتی کلاه برداری می کنند و هیچ واهمه ای ندارند چون کسی به این ها رسیگی نمی کند
چند هفته پیش از فروشگاه اینترنتی شارپ باکس ۲۰ شش بسته ماکس خریدم و هزینه را پرداخت کردم دو بسته سه بعدی و ما بقی ساده از این تعداد فقط دو بسته سه بعدی را ارسال کردند و به همین راحتی بقیه را دزدیدند و ارسال نکردند ابتدا فکر کردم شاید اشتباه شده تماس گرفتم و گفتم فاکتور خرید و صفحه پرداخت را اسکیرین شات گرفتم و عکس جعبه ارسالی شون همه رو در واتساپ گفتن بفرست و من فرستادم بعد دیگه هیچ جوابی ندادند و خیلی واضح هست من فاکتور فروش که شامل تعداد ماسک ها و قیمت هایشان و پرداخت هزینه با اطلاعات کامل را عکس گرفتم و دارم و وزن جعبه ارسالی و اطلاعات پستی جعبه کاملا مشخص هست !! حتی من گفتم به وزارت صمت، متولی نماد، البته همون نماد اعتماد الکترونیکی منظورم بود و پلیس فتا شکایت میکنم عین خیالشون نشد ظاهرا ، اتفاقا به این سایتها رفتم اما اینقدر خطاهای بی ربط و مکرر میدهند هنگام عضویت که عملا نتوانستم عضو بشم لطفا یک سرچ کنید در مورد خریدهای اینترنتی وشکایت از انها ببینید چقدر کلاهبرداری صورت میگیره و هیچ کسی جلو دارشان نیست لطفا یک گزارش تهیه کنید تا سر بقیه افراد مثل ما کلاه نرود و دزدی صورت نگیرد چه بسا اینکه افراد به نماد اعتماد الکترونی اعتماد میکنند و خرید انجام می دهند تعمدا اسم فروشگاه را اوردم تا دیگران ببینند و گول نخورند، هیچ جایی هم پاسخگو نیست . از کجا معلوم که اینها روزی با چند نفر از این قبیل کارها را انجام می دهند و چون مبلغ مثلا صد ، صد و پنجاه هزار تومان حدودا هست اصلا شاید افراد بی خیال این همه دردسر می شوند که به جایی برسانند صدایشان را .. و یا جایی را پیدا نمی کنند ! امیدوارم شما سربازان رهبر عزیز یک گزارش از این موضوع تهیه بفرمائید تا افراد دچار شیادان حرام خور نشوند .. چه صد هزار تومان چه سه هزار میلیار تومن دزدی دزدی است ، حال هر کسی که این صفت را در خود دارد هر چقدر که می تواند و دستش میرسد دست به اینکار میزند .. بماند همین ماسک سه بعدی ک فرستادند خیلی متفاوت از عکس بود و نازک و بی کیفیت بود خصوصا قسمت افقی آن یک لایه بود! من حاضرم حتی عکسها و مستندات رو در اختیار شما قرار دهم ، به امید اینکه هر کسی مسئولیت اجتماعی خویش را انجام دهد چه اینکه دزدی موضوعی اجتماعی است .. با سپاس از زحمات و تلاش های شما در حوزه خبر. یا علی