سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در آبادان و خرمشهر

برای اولین بار در آبادان و خرمشهر فیلم های سینمایی فجر در سالن های مهر،آزادی و نخل خرمشهر پخش می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،طمیمیان معاون فرهنگی،گردشگری منطقه آزاد اروند در نشست خبری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) گفت:منطقه آزاد اروند تنها منطقه آزاد در سطح مناطق آزاد کشور است که با ظرفیت سه تا سالن همزمان پخش ۱۶ فیلم از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را دارد،در صورتی که بعضی استانها تنها دو سالن سینما مجوز برگزاری دارند.

او در ادامه ضمن تشکر از زحمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند و مدیران سینماهای مهر و آزادی آبادان و نخل خرمشهر افزود:خوشبختانه منطقه آزاد اروند ظرفیت پذیرش سه سالن که بعضا فراتر از مرکز استان را دارد،که بتوانیم این چنین مراسمات را برگزار کنیم و معتقدم هر چقدر ظرفیت هنری بالاتر برود مسئولیت و وظیفه ما قطعا سنگین تر میشود و این بسیار خوشحال کننده است.

طمیمیان عنوان کرد:با توجه به اینکه تعدادی از سینماها زیر نظر حوزه هنری میباشند برای بخش دیگر از سالن ها به دنبال جذب سرمایه گذار برای واگذاری سالن سینماها میباشیم،از جمله سالن سینما کیهان در حال حاضر در دست تعمیر و زیر مجموعه حوزه هنری میباشد.

مردانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند نیز گفت:با پیگیری طمیمیان،مدیران سینما و آقای قلی گشتی برای اولین بار اکران فیلم های فجر در سه سالن سینماها رقم خورده است.

او در ادامه افزود:شانزده فیلم در دو سانس ساعت ۱۵ و ۱۸ به دلیل اینکه طبق دستور وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی همزمان دو ناظر در تهران قطعا یکی از آنها روز پانزدهم برای نظارت در سالن حضور پیدا میکند و اگر موردی ببیند قطعا برخورد خواهد کرد و طبق دستور ستاد مقابله کرونای کشور حتما باید با ماسک وارد شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند عنوان کرد: هر چقدر تلاش کنیم به اهداف خودمان خواهیم رسید و همین امر باعث می شود،که سال آینده این اتفاق رقم بخورد و مهمترین اینکه اثرات مثبتی که در پارسال بوده برای اکران باعث شد امسال هم ما بتوانیم این جشنواره مهم را در منطقه اروند داشته باشیم.

او همچنین اضافه کرد:پیگیر تبلیغات محیطی مبنی بر دو امر یکی برای سی و نهمین جشنواره فجر و دیگری اینکه به تمامی مردم این امنیت را بدهیم که« سینما امن است» و قطعا تا دو روز آینده بر اکثر  بیلبوردهای تبلیغاتی دیده خواهد شد.

شهریار قلی گشتی مدیر حوزه هنری آبادان نیز ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(ص) و روز زن گفت: متأسفانه در ایام شیوع بیماری کرونا سالن های سینما بسیار متضرر شده اند،از جمله بهمن سبز که ریزش نیرو هم داشته ضمن اینکه درآمد حوزه هنری از فروش گیشه میباشد در این راستا تا مقطعی کمک کرد به بعضی از پرسنل سینما ها و مبلغ اندکی را به عنوان حقوق کارکنان پرداخت کرد.

او در ادامه افزود:با تمام سختی هایی که در این یک سال داشتیم حوزه هنری در حال راه اندازی سالن سینما کیهان واقع در احمدآباد می باشد.

در این نشست مقرر شد از تاریخ ۱۵ بهمن و برای اولین بار در آبادان و خرمشهر اکران ۱۶ فیلم سینمایی فجر در ساعت ۱۵ و ۱۸ با رعایت دستورالعمل بهداشتی و با مقررات لحاظ شده ستاد ملی مقابله با کرونای کشور مبنی بر سی درصد ظرفیت سالن ها پخش شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.