سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در جمع خبرنگاران:

شهرداری به سیستم بانک شهر بدهکار است

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری به سیستم بانک شهر بدهکار است و دیگر نمی‌تواند از این بانک وام بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی شورای شهر تهران  جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: امروز فعالیت خود را از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه به صورت مجازی و حضوری آغاز کردیم، که برخی از پرونده های باغات حقوقی شده و به دیوان عالی کشور ارجاع شده بود.

وی ادامه داد: قبل از سال ۸۴ برای اعضا شورای شهر سوال ایجاد شده بود آیا می‌توان در خصوص پرونده این باغات اقدام کنند یا خیر که پس از رای گیری مشخص شد که شورای شهر تهران می‌تواند در خصوص این پرونده‌ها تصمیم گیری کند.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: ۶۰ پرونده در خصوص این باغات وجود دارد که مقرر شد این پرونده‌ها در صحن شورای شهر رسیدگی شوند. همچنین یک دستورالجلسه درخصوص واگذاری املاک شهرداری داشتیم که در گذشته به تصویب رسیده بود.

هاشمی افزود: واگذاری حدود ۱۰ ملک شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه تعداد این املاک به سه ملک کاهش پیدا کرد و تصویب شد که شهرداری با فروش این ملک‌ها با تامین اجتماعی و بانک شهر تهاتر انجام دهد.

وی گفت: شهرداری به سیستم بانک شهر بدهکار است و دیگر نمی‌تواند از این بانک وام بگیرد؛ امیدواریم با فروش این املاک شهرداری بدهی‌های خود را به بانک کاهش دهد و بتواند مجدد از بانک شهر وام بگیرد. همچنین تامین اجتماعی به دنبال گرفتن طلب خود از شهرداری بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از گذشته ادارات و دانشگاه‌ها در سطح شهر زمین‌هایی داشتند که کاربری این زمین‌ها هنوز همانند گذشته باقی مانده بود؛ چون ادارات و دانشگاه‌ها با مشکلات مالی مواجه شدند به همین دلیل برای درآمدزایی به هر اقدامی دست می‌زدند. از همین رو در قانون بودجه اجازه تغییر کاربری این املاک داده شده است.

وی افزود: آقای سالاری در این میان نگران بودند که ادارات و دانشگاه‌ها شهرداری را دور بزنند؛ در شهر‌ها هر تغییر کاربری باید به کمیسیون ۵ بیاید که ریاست این کمیسیون به عهده شهرداری تهران است و در برخی از استان‌ها بر عهده فرمانداری است و حتماً باید شهرداری نسبت به تغییر کاربری این زمین‌ها آگاه شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص عدم توجه شهرداری به تذکر‌های این شورا گفت: ده سال گذشته شورای شهر تهران حدود هزار تذکر به شهرداری اعلام کرده است، در نتیجه شهرداری با یک فاصله‌ای به این تذکر‌ها پاسخ می‌دهد، اما طی دو ماه اخیر در پاسخگویی کاهلی انجام دادند و در برخی از تذکرات توضیح حضوری دادند و فکر می‌کردند دیگر لازم نیست کتبی پاسخ دهند و گزارش دهند. ما پیگیری می‌کنیم تا شهرداری نسبت به پاسخگویی تذکرات شورای شهر اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.