وی اظهار کرد: در ترکیب منابع عمومی رشد درآمدهای مالیاتی برای رشد عمومی کشور بسیار ناچیز بود چرا که ۱۰ درصد در مقابل ۴۷ درصد رشد هزینههای مربوط به بودجههای عمومی بوده است و باعث منفیتر شدن تراز عملیاتی بودجه منهای ۳۱۹ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۹ بدتر هم میشده است.
خدابخشی تاکید کرد: عدم بهبود سهم اعتبارات عمرانی که روی مرز ۱۲ درصد نگهداشته شده بود، هدررفت منابع ارزی، عدم رشد منابع مالیاتی، شرطی کردن امور مربوط به سرمایه گذاری و ... در بودجه سنواتی و گره زدن به مذاکرات ۱+۵ بوده است.
وی تاکید کرد: در محاسبه سهم دولت از فروش نفت خام و میعانات گازی دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه شده که میانگین وزنی مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی است که این میانگین وزنی محاسبه شده براساس دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی هیچ توجیه کارشناسی ندارد و قطعا سهم دولت از فروش نفت بیشتر از ۱۹۹ میلیارد تومان است که در لایحه دولت گزارش شده بود.
خدابخشی عنوان کرد: بهبود رشد درآمدهای مالیاتی و گمرکی، این که افراد و خانوادههایی اقدام به واردات ماشین کنندکه عمدتا درآمدهای خوبی هم دارند و دریافتی گمرکی براساس ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه شود هیچ مبنای قانونی ندارد که بایستی اصلاح میشدو البته این اتفاق در کمیسیون تلفیق افتاده است.
انتهای پیام/