سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلخوش اباتری در موافقت با لایحه بودجه ۱۴۰۰:

کمیسیون تلفیق نرخ ارز را شفاف کرد/ جزئیات بودجه ۱۴۰۰ قابل اصلاح است

نماینده مردم صومعه سرا گفت: اگر انتقادی به بودجه 1400 وجود دارد در جزئیات قابل اصلاح است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا  در جلسه  علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: همه ما معتقدیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادآور است، اما ۲.۵ میلیارد دلار آن برای دارو اختصاص داده شده و ۵.۵ میلیارد آن نیز برای ضعفا و کالای اساسی اختصاص داده شده است.

وی افزود: اگر انتقادی وجود دارد در جزئیات قابل اصلاح است و در خصوص مشکلات و اعتباراتی که به سایر موضوعات بودجه‌ای وارد است در جزئیات قابل حل است و شورای نگهبان نیز پذیرفته است که لایحه دولت تغییرات اساسی کند.

نماینده مردم صومعه سرا گفت: دولت ۴ نرخ را برای ارز در بودجه تعیین کرده بود، اما کمیسیون تلفیق این ارقام را شفاف کرد و آیا این شفاف سازی کار غلطی است، این نشان دهنده شفافیت و صداقت در مجلس است و باعث انضباط مالی در کشور خواهد شد.

دلخوش اباتری تصریح کرد: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در سال ۹۹، ۶.۳ درصد پیش بینی شده بود، اما در لایحه دولت ۵.۳ درصد و در لایحه‌ای که از تلفیق خارج شد این رقم به ۸.۲ درصد رسید و این اقدام از سوی کمیسیون تلفیق اقدام قابل تقدیر و توجه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.