سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهر‌های خلاق چه مزایایی دارد؟

شهر بندرعباس سال گذشته به شبکه جهانی شهر‌های خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی و آیین‌های سنتی پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مراسم پلاک کوبی بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و آیین‌های سنتی جهان دی ماه سال گذشته در برکه گِرد یکی از محله‌های قدیمی این شهر برگزار شد.

شبکه شهر‌های خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق صنایع دستی، هنر‌های بومی، هنر‌های رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


عباس امینی زاده، شهردار بندرعباس گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف پیوستن شهر بندرعباس به شبکه جهانی شهر‌های خلاق یونسکو، کمک به اقتصاد و معیشت خانواده‌ها است.
امینی زاده امروز در بازدید از مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس، افزود: راه‌اندازی بازار مجازی صنایع دستی نخستین گام تحقق این هدف است چرا که این اقدام بسترساز معرفی و فروش صنایع دستی خانگی بندرعباس به خریداران در سراسر جهان است.

او گفت: شهرداری بندرعباس به این نتیجه رسیده است که فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌ شهری بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی ناقص خواهد بود و در حال حاضر اقتصاد و معیشت مهم‌ترین دغدغه اقشار مختلف مردم است.

شهردار بندرعباس افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که صنایع دستی با توجه به قدمت و هویتی که در بندرعباس دارد، یکی از زمینه‌های مناسب برای تقویت اقتصاد خرد خانوار‌ها است و می‌تواند در کانون توجه برنامه‌های شهر خلاق قرار بگیرد.

امینی زاده با اشاره به اقدام مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین در راه‌اندازی بازارچه آنلاین صنایع دستی، گفت: این حرکت با راه‌اندازی مرکز نمایش، آموزش و فروش صنایع‌دستی در محل بازار ماهی‌فروشان قدیم واقع در محله پشت شهر تکمیل می‌شود.

او با بیان اینکه شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های عمومی و جمعی را مختل کرده است، افزود: دو مرکز دیگر نیز با عنوان خانه صنایع‌دستی در مناطق مختلف شهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.