سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان شمالی خبر داد:

آماده سازی طرح ویژه ۴۰ روزه برای پیشگیری از شیوع کرونا

محمد علی شجاعی گفت: هر گونه تجمع مردمی خارج از شیوه نامه های بهداشتی ممنوع است لذا هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد بدون مصوبه استانی بازگشایی جدید داشته باشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تمام دستگاه‌های اجرایی متولی را موظف به ارائه طرح ویژه عید کرد و گفت : این طرح از دهم اسفند تا بیست فروردین ماه سال آینده خواهد بود تا از روند رو به افزایش بیماری کرونا جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید 


او  بیان کرد:از هرگونه تجمع باید جلوگیری شود تا این خیز بیماری کرونا ادامه نیابد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای ۲۲ بهمن ماه هیچ راهپیمایی صورت نخواهد گرفت.

شجاعی در ارتباط با تشکیل کلاس‌های درس افزود:اگر تشخیص به رعایت شیوه نامه های بهداشتی داده شده کار باید انجام شود زمانی که کلاس درسی بیش از حد مجاز دارای دانش آموز بود نباید تشکیل شود.

او افزود : جان خانواده‌ها و اطرافیان دانش آموز حائز اهمیت‌تر از حضور خود دانش آموز در مدارس است لذا نظارت جدی این کار بر عهده فرمانداران و مدیریت آموزش و پرورش است در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی فرمانداران باید پاسخگو باشند.

شجاعی با بیان اینکه شهرستان فاروج کمترین میزان استفاده از ماسک را دار  افزود: شهرستان بجنورد۶۰ درصد؛ راز و جرگلان۷۶درصد؛ اسفراین۷۰درصد؛ گرمه ۷۸درصد؛ مانه و سملقان۸۲درصد؛ شیروان۸۲درصد و جاجرم۹۴درصد میزان استفاده از ماسک است که باید وضعیت به سمت تعادل پیش برود.

شجاعی گفت : یکی از معضلات ما در بحث بیماری کرونا دیر مراجعه کردن مردم به بیمارستانهاست که باید اطلاع رسانی‌های بیشتری صورت گیرد.

او در خصوص بازگشایی تالار‌ها نیز گفت : اتاق اصناف باید ابلاغیه ستاد ملی کرونا را با اخذ مجوز ستاد استانی دنبال کند که البته اصل مسولیت ما بر حفظ سلامتی و جان مردم است.

گفتنی است توزیع اقلام بهداشتی رایگان به افراد نیازمند؛ الزام تمام دستگاه‌های اجرایی به خرید اقلام بهداشتی تولید استان از دیگر مصوبات این ستاد بود.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.