سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبر خوب برای صادر کنندگان سیب استان

پاداش‌ معوق صادرکنندگان سیب قبل از سال نو پرداخت می شود

معاون رئیس جمهور در ارومیه گفت: دولت پاداش‌های صادراتی معوق را تا قبل از پایان سال پرداخت میکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت به صادرکنندگان سیب و پرتقال، پاداش‌های صادراتی معوق را تا قبل از پایان سال پرداخت می کند.

نوبخت ادامه داد: دولت برای حمایت از صادر کنندگان پاداش صادراتی صادرکنندگان سیب و پرتقال را که از سال ۹۶ تاکنون پرداخت نشده است را تا پایان اسفند ماه امسال به حساب صادرکنندگان واریز می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور میزان پاداش‌های معوق صادرکنندگان سیب و پرتقال را ۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نیمی از این مبلغ،  سهم صادر کنندگان سیب در استان آذربایجان غربی است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به مشکلات صادرات سیب امیدوار است پرداخت پاداش‌های صادراتی بتواند گره از مشکلات صادرکنندگان بگشاید و سیب‌ها موجود در سردخانه‌ها وارد چرخه صادرات شوند.

هم اکنون ۶۵۰ هزارتن سیب با کیفیت استان در سردخانه‌های استان ذخیره شده است و  ۶۰ هزار هکتار باغات سیب بارور در استان، وجود دارد که  هم اکنون استان آذربایجان غربی با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.