سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست ایمنی شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد؛

انجام بیش از ۲ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام

حسینی گفت:بیش از ۲ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام از ابتدای سال ۹۹ تاکنون انجام شد.

محسن حسینی سرپرست ایمنی شرکت پالایش گاز ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ از انجام بیش از دو میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر ساعت کارکرد پرسنل شرکت پالایش گاز ایلام بوده که با پیشگیری و رعایت مسائل ایمنی، خوشبختانه بدون حادثه مدیریت و انجام شده است.

حسینی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ، بیش از تعداد چهار هزار و ۵۰۰ مجوز انجام فعالیت کاری (پرمیت) با نظارت و کنترل واحد ایمنی و همکاری سایر واحد‌های عملیاتی و پشتیبانی به منظور انجام فعالیت‌های تعمیراتی در حوزه‌های مکانیک و ماشینری، برق و ابزار دقیق و دیگر کار‌های تعمیراتی و فعالیت‌هایی نظیر تعمیر و نگهداری، نصب و راه اندازی تجهیزات و غیره صادر شده است.

او اظهار کرد: تاکنون یک دوره تعمیرات اساسی با حجم بالایی از آماده سازی تجهیزات برای تولید گاز در فصل سرما در واحد‌های فرآیندی و سه دوره تعمیرات اساسی واحد‌های بازیافت گوگرد، تثبیت میعانات گازی و مخازن نگهداری میعانات گازی با نظارت کامل پرسنل ایمنی بدون روی دادن هیچ گونه حادثه منجر به فوت و یا ناتوان کننده انجام پذیرفته است.

سرپرست ایمنی شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در طول بیش از ۱۱ ماه فعالیت تولیدی در این شرکت طی امسال ، هیچ گونه حادثه مرگبار و ناتوان کننده‌ای در این واحد صنعتی رخ نداده است، بیان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و حذف شرایط ناایمن در سطح شرکت ، پرسنل واحد ایمنی به صورت روزکار و نوبتکار با دقت کاری بالا مشغول فعالیت بوده و برتمامی فعالیت‌های انجام شده در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شرکت نظارت می‌کنند.

سرپرست ایمنی شرکت پالایش گاز ایلام مطرح کرد: ۱۱ هزار قلم تجهیزات حفاظت فردی بین پرسنل رسمی و قرارداد مستقیم و همچنین بیش از ۱۴ هزار قلم تجهیزات لوازم حفاظت فردی توسط شرکت‌های پیمانکاری شاغل در پالایشگاه بین کارکنان پیمانکاری به منظور استفاده حین انجام فعالیت‌های تعمیراتی در نواحی فرآیندی و غیر فرآیندی شرکت توزیع شده است.

حسینی ادامه داد: در راستای ارزیابی و مدیریت ریسک فعالیت‌های جاری شرکت، تعداد یک هزار و ۲۰۷ فعالیت طی برگزاری جلسات متعدد با حضور روسا و کارشناسان ارشد واحد‌ها منطبق بر دستورالعمل‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران شناسایی و مستندسازی شده و تمهیدات لازم جهت انجام ایمن فعالیت‌ها اتخاذ گردیده است.

او ادامه داد: به منظور توسعه فرهنگ ایمنی، آموزش و بازآموزی موارد مهم ایمنی توسط پرسنل شرکت و افراد مراجعه کننده به نواحی فرآیندی بیش از ۴ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی با مشارکت کارشناسان ایمنی شرکت و اساتید بومی در حوزه‌های تخصصی ایمنی از ابتدای امسال تا کنون برگزار گردیده است.

حسینی بیان کرد: واحد ایمنی این مجموعه عظیم صنعتی به منظور جاری سازی فرهنگ ایمنی سازمانی و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه، با الگو برداری از شرکت‌های پیشرو جهانی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شعار اول کار، ایمنی همیشه را سرلوحه فعالیت‌های پالایشگاه قرار داده است.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.