سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات آبرسانی از سد آزاد بە تصفیە خانە سنندج

استاندار کردستان از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج درهفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در حاشیه افتتاح طرح‌های آب و برق استان کردستان و خراسان شمالی در پویش هرهفته الف-ب ایران که بصورت ویدئو کنفرانس و توسط رئیس جمهور انجام شد، گفت: از مطالبات به حق مردم سنندج رفع مشکل آب شرب است که این مهم با تامین اعتبارات مورد نیاز برای انتقال آب سد آزاد به سنندج در هفته آینده و با حضور یکی از مقامات کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

او با بیان اینکه در بخش آب و برق کردستان و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور طرح‌های بسیار خوبی در راستای توسعه هرچه بیشتر استان به بهره برداری رسید افزود: بهره برداری از سد مخزنی رمشت، تصفیه خانه آب و طرح آبرسانی به سقز از سد چراغ ویس و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کامیاران از جملە طرح‌های ارزندە‌ای بود کە بە بهرە برداری رسید و می‌تواند تاثیرات ارزندەای در رونق بخش کشاورزی و سلامت مردم ایجاد کند.

مرادنیا اضافه کرد: در سال آینده نیز آب سد آزاد و سد سیازاخ به دشت‌های قروه و دهگلان و بیجار و حسن آباد با جدیت پیگیری و دنبال خواهد شد.

استاندار کردستان در ادامه به دریافت تخصیص ۹۶ هزار هکتاری آب از وزارت نیرو جهت تبدیل اراضی دیم به آبی اشاره کرد و گفت: با رسیدن آب سد ژاوه به سد سورال ۱۲ هزار هکتار از اراضی مسیر سامانه و دشت‌های دهگلان به آبی تبدیل می‌شود.

او افزود: در پایاب سد چراغ ویس نیز تخصیص آب برای پنج هزار هکتار از اراضی اخذ شده که اقدامات عملیاتی آن نیز در شرف انجام است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.